Genel Bilgi
Kod | BY053 |
Ad | Su Kirliliği ve Balık Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Metallerin balık fizyolojisi üzerindeki toksik etkilerini öğretmek
Dersin İçeriği
Su kirliliğine neden olan doğal ve antropojenik kaynaklı ksenobiyotiklerin balıklarda neden olduğu fizyolojik ve biyokimyasal değişiklikler detaylı olarak incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Su Kirliliği ve Balık Fizyolojisi, Alan G. Heath (1995)
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel toksikolojiyi anlatır. |
ÖÇ02 | Balıkların organik kirleticilere tepkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Balıkların metallere tepkilerini açıklar. |
ÖÇ04 | Balıkların pestisitlere tepkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | Balıkların deterjanlara ve diğer kirleticilere verdiği tepkileri açıklar. |
ÖÇ06 | Balıkların solunum ve kardiyovasküler sistemlerinin ksenobiyotiklere tepkisini açıklar. |
ÖÇ07 | Balıkların ozmotik ve iyonik düzenleme sisteminin ksenobiyotiklere tepkisini açıklar. |
ÖÇ08 | Balıkların kan parametrelerinin ksenobiyotiklere tepkisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Toksikoloji | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Balıkların organik kirleticilere tepkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Balıkların metallere tepkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Balıkların pestisitlere tepkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Balıkların deterjan ve diğer kirleticilere tepkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Balıkların solunum ve kardiyovasküler sistemlerinin ksenobiyotiklere tepkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Balıkların kan parametrelerinin ksenobiyotiklere tepkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Balıkların ozmotik ve iyonik düzenleme sisteminin ksenobiyotiklere tepkisi1 | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Balıkların ozmotik ve iyonik düzenleme sisteminin ksenobiyotiklere tepkisi2 | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | Balıkların kan parametrelerinin ksenobiyotiklere tepkisi1 | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Balıkların kan parametrelerinin ksenobiyotiklere tepkisi2 | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Balıkların üreme ve büyümesinin ksenobiyotiklere tepkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Balıkların çevresel hipoksiye tepkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sucul sistemlerde toksisiteyi etkileyen faktörler | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |