BY053 Su Kirliliği ve Balık Fizyolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY053
Ad Su Kirliliği ve Balık Fizyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI


Dersin Amacı / Hedefi

Metallerin balık fizyolojisi üzerindeki toksik etkilerini öğretmek

Dersin İçeriği

Su kirliliğine neden olan doğal ve antropojenik kaynaklı ksenobiyotiklerin balıklarda neden olduğu fizyolojik ve biyokimyasal değişiklikler detaylı olarak incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Su Kirliliği ve Balık Fizyolojisi, Alan G. Heath (1995)

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Genel toksikolojiyi anlatır.
ÖÇ02 Balıkların organik kirleticilere tepkilerini açıklar.
ÖÇ03 Balıkların metallere tepkilerini açıklar.
ÖÇ04 Balıkların pestisitlere tepkilerini açıklar.
ÖÇ05 Balıkların deterjanlara ve diğer kirleticilere verdiği tepkileri açıklar.
ÖÇ06 Balıkların solunum ve kardiyovasküler sistemlerinin ksenobiyotiklere tepkisini açıklar.
ÖÇ07 Balıkların ozmotik ve iyonik düzenleme sisteminin ksenobiyotiklere tepkisini açıklar.
ÖÇ08 Balıkların kan parametrelerinin ksenobiyotiklere tepkisini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Toksikoloji Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Balıkların organik kirleticilere tepkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Balıkların metallere tepkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Balıkların pestisitlere tepkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Balıkların deterjan ve diğer kirleticilere tepkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Balıkların solunum ve kardiyovasküler sistemlerinin ksenobiyotiklere tepkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Balıkların kan parametrelerinin ksenobiyotiklere tepkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Balıkların ozmotik ve iyonik düzenleme sisteminin ksenobiyotiklere tepkisi1 Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Balıkların ozmotik ve iyonik düzenleme sisteminin ksenobiyotiklere tepkisi2 Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
11 Balıkların kan parametrelerinin ksenobiyotiklere tepkisi1 Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Balıkların kan parametrelerinin ksenobiyotiklere tepkisi2 Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
13 Balıkların üreme ve büyümesinin ksenobiyotiklere tepkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
14 Balıkların çevresel hipoksiye tepkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sucul sistemlerde toksisiteyi etkileyen faktörler Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:47