BBT130 Genel Kimya

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT130
Ad Genel Kimya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Burcu TEZCAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. Mehmet ERŞATIR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Maddenin özellikleri ve ölçme, atomlar ve atom kuramları, atomun elektron yapısı, periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri hakkında sistemli ve kapsamlı olarak teorik bilgiler vermek ve öğrencilerin kimyanın temel kavramları konusunda düşünme yeteneklerini geliştirerek bu bilgileri alanlarında uygulanabilir kılmak

Dersin İçeriği

Kimyada temel terimler ve birim sistemleri, Maddenin sınıflandırılması ve özellikleri, Atom yapısı ve periyodik tablo ve periyodik özellikler, Atom kütleleri ve mol kavramı, Kimyasal formüller ve hesaplamalar, çözreltiler, çözeltilerde gerçekleşen kimyasal tepkimler ve özellikleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ralph Petrucci Genel Kimya

Notlar

Internet-Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kimyanın amacını, maddenin özelliklerini ve sınıflandırılmasını kavrayabilme
ÖÇ02 Periyodik çizelge, mol ve avogadro sayısını kavrayabilme
ÖÇ03 Kimyasal formülleri anlayabilme ve adlandırmalarını yapabilme
ÖÇ04 Kimyasal tepkileri anlayabilmek ve tepkimelere yönelik problemleri matematiksel işlemleri kullanarak çözebilme. Tek başına ya da grup ile birlikte deneysel çalışma yapabilme becerisi kazanabilme
ÖÇ05 Çözeltilerde gerçekleşen reaksiyonların özelliklerini kavrayabilme
ÖÇ06 Genel kimya dersinden kazandığı bilgileri kullanabilme ve deneysel sonuçlara yorum yapabilme becerisini kazanma.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel yöntem, maddenin özellikleri, maddenin sınıflandırılması Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Maddenin ölçülmesi, Kimyada birim sistemleri, Anlamlı rakamlar ve boyut analizi Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Atomlar, Atom Teorisi, Atomun Yapısı, Atom Numarası, Kütle Numarasıve İzotoplar Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 PeriyodikTabloya giriş, Mol kavramı ve avogadro sayısı Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Kimyasal Bileşikler Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Kimyasal Tepkimeler: Kimyasal eşitlikler ve stokiyometri Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 KimyasalTepkimeler: Çözeltide kimyasal tepkimeler Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak kitaptan konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sulu çözelti tepkimelerine giriş: sulu çözeltilerin doğası, çökelme ve asit baz tepkimeleri, Yükseltgenme ve indirgenme tepkimeleri ve titrasyonlar Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Atomun elektronik yapısı Periyodik çizelge ve Atom özellikleri Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Kimyasal bağlanma: Temel kavramlar Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Moleküler arası kuvvetler, sıvılar ve katılar Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Çözeltiler ve Fiziksel özellikleri Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Gazlar Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Kimyasal Denge ve Termokimya Konuyla ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak kitaptan konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak kitaptan konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.09.2024 02:49