BBT134 Genel Mineraloji

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT134
Ad Genel Mineraloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NUSRET NURLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. NUSRET NURLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere kristallografi, mineraloji ve optik mineraloji hakkında bilgi vermek. Kristal sistemlerini tanıtmak, mineralleri ince kesitte tanıtmak ve diğer derslere yardımcı olmak.

Dersin İçeriği

Genel mineralojik tanımlar, kaya yapıcı ve cevher minerallerinin yapısı ve sınıflandırılmaları.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.

Notlar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kristal sistemlerini tanıyabilir, Parametreler, indisler, kristal ikizleri, polimorfizm, izomorfizm ve katı eriyik kavramını anlayabilir.
ÖÇ02 Minerallerin optik özelliklerini tanıyabilir
ÖÇ03 Kayaç yapıcı mineralleri ince kesitte tanıyabilir
ÖÇ04 Parametreler, indisler, kristal ikizleri, polimorfizm, izomorfizm ve katı eriyik kavramını anlayabilir.
ÖÇ05 Minerallerin fiziksel özellikleri, dilinim, kırılma yüzeyi, sertlik, renk, elektrik ve magnetik özelliklerini tanır.
ÖÇ06 Optik mineraloji, Polarizan mikroskop tanımı, izotrop ve anizotrop cisimler, tek ve çift eksenli kristalleri tanıyabilir.
ÖÇ07 Sönme açıları, Pleokroizma, çift kırılma değeri, ince kesitte mineral tayinlerini tanımlayabilir.
ÖÇ08 Kuvars, feldspat, plajiyoklas ve plajiyoklasların yüzde anortit tayini yapabilir.
ÖÇ09 Biyotit, muskovit, ve ortorombik piroksenleri tanıyabilir.
ÖÇ10 Monoklinik piroksenler, hornblend, glokofanları tanıyabilir.
ÖÇ11 Olivin, olivinlerin demirli ve serpantinli bozuşmalarını tanıyabilir.
ÖÇ12 Kalsit, kloritler ve epidotları tanıyabilir.
ÖÇ13 Sfen, apatit turmalin, granatları tanıyabilir.
ÖÇ14 Fluorit, magnetit, krom, analsim, prehnitleri taniyabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kristallografi, kristallerde simetri, simetri düzlemi, dönme, simetri ekseni, kristallografik eksenler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kristal sistemleri, kübik sistem, tetragonal sistem, hekzagonal sistem Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Trigonal sistem, ortorombik sistem, monoklinik, triklinik sistem Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
4 Parametreler, indisler, kristal ikizleri, polimorfizm, izomorfizm ve katı eriyik kavramı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
5 Minerallerin fiziksel özellikleri, dilinim, kırılma yüzeyi, sertlik, renk, elektrik ve magnetik özellik Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
6 Optik mineraloji, Polarizan mikroskop tanımı, izotrop ve anizotrop cisimler, tek ve çift eksenli kristaller Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
7 Sönme açıları, Pleokroizma, çift kırılma değeri, ince kesitte mineral tayinleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kuvars, feldspat, plajiyoklas ve plajiyoklasların yüzde anortit tayinleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
10 Biyotit, muskovit, ve ortorombik piroksenler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 Monoklinik piroksenler, hornblend, glokofan Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
12 Olivin, olivinlerin demirli ve serpantinli ayrışımları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
13 Kalsit, kloritler ve epidotlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
14 Sfen, apatit turmalin, granatlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Fluorit, magnetit, krom, analsim, prehnit Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:23