Genel Bilgi
Kod | BBT142 |
Ad | Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Her bireyin kariyer planlama süreci kişisel özellikleri, ilgi, yetenek ve değerlerine göre farklıdır. Bu derste öğrencilerin üniversite aşamasında kariyer hedefleriyle ilgili kendilerini tanımaları, yeteneklerini, değerlerini belirlemeleri, güçlü ve geliştirilebilir yönlerini belirlemeleri sağlanacaktır. İş dünyasında konusunda uzman kişilerle beyin fırtınası olanaklarıyaratılacaktır. Dönem sonunda elde edilen bu farkındalıklarla her öğrenci için kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kariyerle ilgili kavramlar (Koçluk, Mentörlük, Özyeterlilik, Özgüven, Yetenek, DuygusalZeka, Liderlikvb) Kariyer planlama kriterlei (kişisel özellikler, değerler, SWOT analizivb) sektörden ilgili kişilerle beyin fırtınası, bireysel kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Creative Career Coaching (Theory into Practice);ByLiane Hambly, Ciara Bomford
Notlar
Ders sırasında uygulanan çeşitli koçluk araçları Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı) İlgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyerle ilgili kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Kendisine ait güçlü ve geliştirilebilir yönlerini keşfeder |
ÖÇ03 | CV nasıl hazırlanır öğrenir |
ÖÇ04 | Kariyer olanaklarını öğrenir |
ÖÇ05 | Kısa ve uzun vadeli kariyer vizyonu oluşur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kariyer nedir Kariyer Planlamanın Önemi | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ben kimim: Kişilik Profili | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Ben kimim: Değerler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ben kimim: SWOT | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Vizyon (Kısa ve uzun vade vizyon çalışması) | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | SMART ile hedef belirleme | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İş Yaşamında İletişim | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Duygusal Zeka ve iş dünyasında duygusal zeka | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Girişimcilik ve Girişimci | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sektörden konuşmacı daveti-1 | Sektörden ilgili kişi çağrılacağı bilgisinin öğrencilere verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | CV hazırlama kriterleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Mülakat ve Mülakat teknikleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Sektörden konuşmacı daveti-2 | Sektörden ilgili kişi davet edileceği bilgisinin öğrencilere verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Kısa ve uzun vadeli Kariyer Planlaması | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |