Genel Bilgi
Kod | BMS416 |
Ad | Rehabilitasyon Mühendisliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Rehabilitasyon Mühendisliği kavramı ile temel konularını öğretmek
Dersin İçeriği
Rehabilitasyon Mühendisliğine giriş, tanım ve kavramları. Tedavi ve yardımcı teknoloji cihazları. Rehabilitasyon mühendisliğinin klinik uygulamaları. Evrensel tasarım ilkeleri. Teknoloji transfer yöntemleri, standartlar. Oturma biyomekaniği ve sistemler. Doku bütünlüğü yönetimi. Tekerlekli sandalyeler. Fonksiyonel elektrik stimulasyonu. Engelli taşıma ve ulaşım güvenliği. Rehabilitasyon robotiği. Ana extremite protez cihazlar. Ortotik cihazlar. Görme engellileriçin yardımcı teknoloji. İşitme engelliler için yardımcı teknoloji.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders slaytları ve notları.
Notlar
An Introduction to Rehabilitation Engineering, Rory Cooper, 2007. Taylor and Francis Inc.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rehabilitasyon mühendisliği kavramı ve tanımlamalarını öğrenmek |
ÖÇ02 | Rehabilitasyon mühendisliği temel uygulama alanlarını öğrenmek |
ÖÇ03 | Rehabilitasyon mühendisliğinde kullanılan teknolojik yöntemleri öğrenmek |
ÖÇ04 | Rehabilitasyon mühendisliğinde kullanılan teknolojik yöntemleri analiz edebilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rehabilitasyon Mühendisliğine giriş, tanım ve kavramları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Rehabilitasyon mühendisliğinin klinik uygulamaları. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Evrensel tasarım ilkeleri. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tedavi ve yardımcı teknoloji cihazları. için teknoloji transfer yöntemleri ve standartlar. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Oturma biyomekaniği ve sistemler. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Doku bütünlüğü yönetimi. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tekerlekli sandalyeler. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Engelli taşıma ve ulaşım güvenliği. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fonksiyonel elektrik stimulasyonu. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rehabilitasyon robotiği. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ana extremite protez cihazlar. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ortotik cihazlar. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Görme engelliler için yardımcı teknoloji. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İşitme engelliler için yardımcı teknoloji. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |