Genel Bilgi
Kod | BBT207 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ve ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonunu öğretmek ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri vermek
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.
Notlar
1. Sessiz A., Eliçin, A.K., Turgut, M.M. Ve Pekitkan, F.G., 2020. Tarım Makinaları Esasları, Nobel Kitabevi, Ankara ISBN: 978-625-406-658-0 2. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, Adana ISBN: 975-8561-65-0
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ziraat Mühendisliği ve disipline özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir. |
ÖÇ02 | Tarımda temel kuvvet makinası olan traktörlerin tiplerini, yapılarını, temel donanımları ile birlikte tanır. |
ÖÇ03 | Tarım işletmelerinin disipline özgü gereksinimlerini belirleyerek mekanizasyon planlamasını yapar. |
ÖÇ04 | Tarım iş makinalarının tanır ve gerekli olan kullanım, ayar, bakım ve işletim kurallarını bilir |
ÖÇ05 | Alanında disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarda etkin biçimde çalışır ve işbirliği geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ziraat Mühendisliği ve tarım tekniğinin temel kavram ve tanımları. Tarımsal Mekanizasyonun tanımı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Canlı ve Doğal Enerji Kaynakları ve Makinaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Termik Enerji Kaynakları ve Makinaları (Termik Motorlar) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Tarım Traktörleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Tarımsal kuvvet makinalarında uygulama | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliğinde Uygulama | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toprak İşleme Makinaları (Pulluk ve Dipkazanlar) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Toprak İşleme Makinaları (Tırmıklar, Kültivatörler, Frezeler ve Merdaneler) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ekim Makinaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dikim, Gübreleme ve Bakım Makinaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tarımsal Savaş Makinaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sulama Makinaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hasat ve Harman Makinaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |