Genel Bilgi
Kod | TBP304 |
Ad | Tıbbi ve Aromatik Bitkiler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi aromatik bitkilerin tedavideki önemi ve ilaç etken maddelerinin bitki besin maddeleri ve toprak özelliklerine göre değişimleri ile bu bitkilerin fitoremediasyonu hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Tıbbi aromatik bitkilerin tarihçesi, tanıtımı, kültürü, ekonomik önemi, etken maddelerinin, toprak özelliklerine (tuzluluk, nem ve gübre) bitki organlarına, iklime bağlı değişimlerii
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ákos Máthé · 2015.Medicinal and Aromatic Plants of the World: Scientific, ...books.google.com.tr › books
Notlar
Soils, Plant Growth and Crop Production part:medicinal and aromatic plants- Volume IIbooks.google.com.tr › books.322-349 Willy H. Verheye · 2010
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin sürdürülebilir korunması, kültüre alınması, çoğaltılması ve üretimini bilir |
ÖÇ02 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin bitkisel özellikler,i tıbbi değeri, isim ve familyaları ile kullanımlarını bilir |
ÖÇ03 | Doğal drogların kalitesini, ticari üretimleri ile ilgili prensipleri bilir |
ÖÇ04 | İklim ve toprak özelliklerine göre oluşan Fizyolojik değişimlerin tıbbi ve aromatik bitki kültürü için önemi hakkında fikir sahibi olurlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | aromatik bitkilerin ekonomik önemi ve tarihi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tıbbi bitkiler de drogların tanımlanması, etkili maddelerinin sınıflandırılması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin toprak ve iklim istekleri ve gübrelemesi | soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştirme teknikleri, drogların kalite kriterleri ve ekstraksiyon metodları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hyssopus sp.,Thymus sp., Salvia sp., Origanum ,Ocimumsp Majorana sp.nin yetiştirme teknikleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Artemisia absinthium ve Artemisia dracunculus un tarımı, etken maddeleri ve tıbbi amaçlı kullanımları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Matricaria chamomilla,Pyrethrum cinerarifolium ve Lavandula officinalis tarımı, etken maddeleri ve tıbbi amaçlı kullanımları | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | C.spinosa nın tarımı, etken maddeleri ve tıbbi amaçlı kullanımları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Capparis ovatanın tarımı, etken maddeleri ve tıbbi amaçlı kullanımları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Alkaloit içeren önemli bitkiler | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Atropa belladonnanın tarımı, etken maddeleri ve tıbbi amaçlı kullanımları. | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Datura ve Hyoscyamus türlerinin tarımı, etken maddeleri ve tıbbi amaçlı kullanımları. | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Arazi gezilmesi | Ali Nihat Gökyiğit botanik bahçesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Haşhaşın tarımı, etken maddeleri ve tıbbi amaçlı kullanımları gelişmeler | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |