BBT318 Toprak ve Bitkide Element Analizleri ve Değerlendirme

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT318
Ad Toprak ve Bitkide Element Analizleri ve Değerlendirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYFER ALKAN TORUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. AYFER ALKAN TORUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Toprak, bitki ve gübre analizlerinin neden yapıldığı, analizlerin uygulanması, elementlerin analizine ilişkin yöntemleri öğrenmek, toprak analiz değerlerini sözkonusu toprakta yetişen bitkilere ait yaprak analiz değerleriyle ilişkilendirerek değerlendirilmesini öğrenmek, kaliteli bol ürün alınmasında temel girdi olan gübrenin önemini öğrenmek, buna dayanarak gübre analizlerini ve hesaplanmasını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Kaliteli ve bol ürün alınabilmesi için gerçekleştirilen çalışmaların yönetilmesinde araştırma ve gözlem aracı olarak toprak, bitki ve gübre analizlerinin öneminin irdelenmesi, sözkonusu analizlerin nasıl yapıldığı, toprak, bitki ve gübre analiz sonuçlarının hesaplanması, yorumlanması ve değerlendirilmesini içermektedir

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kaçar, B. 2014. Bitki, Toprak Analizleri 2: Kolay Uygulanabilir Bitki Analizleri. Nobel Yayıncılık

Notlar

Kaçar, B. 2012. Toprak Analizleri. Nobel Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak, bitki ve gübre analizlerinin nasıl yapıldığını açıklar.
ÖÇ02 Yapılan analizlerin hesaplanarak nasıl değerlendirileceğini açıklar.
ÖÇ03 Analiz sonuçlarına dayanılarak gübrelemeye gerek olup olmadığını açıklar.
ÖÇ04 Analiz sonuçlarıyla ilgili genel değerlendirme yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toprak, bitki ve gübre analizlerinin öneminin anlatılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Toprak örneğinin nasıl alınması gerektiği ve analize hazırlanması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 Toprakta bitkilerce alınabilir N, P ve K analizlerinin anlatılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Toprakta bitkilerce alınabilir N, P ve K analizlerinin yapılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
5 Toprakta bitkilerce alınabilir Fe, Cu, Zn ve Mn analizlerinin anlatılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Toprakta bitkilerce alınabilir Fe, Cu, Zn ve Mn analizlerinin yapılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
7 Toprak analiz sonuçlarının yorumlanması ve rapor hazırlanması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bitkilerde N, P ve K analizlerinin anlatılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Bitkilerde N analizlerinin yapılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 Bitkilerde P, K analizlerinin yapılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Bitkilerde Fe, Cu, Zn ve Mn analizlerinin anlatılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Bitkilerde Fe, Cu, Zn ve Mn analizlerinin yapılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Bitki analiz sonuçlarının yorumlanması ve rapor hazırlanması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Mineral gübrelerde N, P ve K analizleri ve Organik gübrelerin analizi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.11.2024 04:32