Genel Bilgi
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUHİTTİN ERSUNGUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer.
Dersin İçeriği
Selamlama, isimler, sayılar, günler, aylar, mevsimler, bu..., şu...., saat kaç, Kim..., Ne..., Nerede..., Günlük alışkanlıklar hakkında konuşma, zaman edatları: at, on, in. Yeteneler (yapabilirlik; can ya da cannot), aile ağacı; sahiplik sıfatları (benim, senin, onun, ...), zorunluluk, gereklilik; -meli, malı, gereksizlik, Sahiplik, Kaç tane..., Ne kadar...,, çok, az, bir kaç tane, Yer edatları; altında, üstünde, yanında, arasında, içinde, dışında. Teklifte bulunma; ...lim, ...lım (gidelim, izleyelim). Yardım isteme; ...ebilirmisin, (kapıyı açabilir misin). Öneride bulunma: ... ister misin.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Coursebook, workbook, I Tools
Notlar
Youtube, BBC Learning English, Websites
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğrudan ilgili alanlarla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayın (örneğin, temel kişisel ve aile bilgileri) |
ÖÇ02 | Tanıdık ve rutin konularda bilgi alışverişinde bulunmak |
ÖÇ03 | Günlük yaşamla ilgili bir metnin ana noktalarını anlamak |
ÖÇ04 | kişisel ilgi alanınıza giren konularda basit bağlantılı metinler üretmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kendinizi tanıtma - çoğullar - ne olacak / olacak sorular - milliyetler ve ülkeler | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İyelik(ler) ve Sıfatlar-şimdiki basit-Özel/tipik bir günü anlatma | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Basit soruları ve olumsuzları-sıfatları-fiilleri-isimleri sunun | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bir tatilden bahsediyoruz- a, an, herhangi, biraz | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sahip olunan/sahip olunan mülkler hakkında konuşmak | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sevdiğiniz/nefret ettiğiniz sporlar hakkında konuşmak -fiil | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Arasınav | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Bir mağazada bilgi istemek- var/vardır - a, an, herhangi biri, bazıları | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Şeylerin nerede bulunduğunu söyleme edatları şimdilik süreklidir | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yetenek için bir kafe-kutuda yiyecek ve içecek siparişi verme-talepte bulunma | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Grammer tekrar | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Be'nin geçmiş zaman basiti ve düzenli fiiller-geçen hafta ne yaptığınızı tartışma | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Geçmiş basit düzensiz fiiller | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Eşinizle röportaj yapmak ve bir makale yazmak | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tekrarlama | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,40 | ||
AKTS | 2 AKTS |