Genel Bilgi
Kod | UIN102 |
Ad | İngilizce II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişlerini ve yakın çevreleri hakkında bilgi verebilmeleri, günlük konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak etkili iletişim kurmaları ve kişisel yaşam, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili yaygın ifadeleri ve temel cümle yapılarını doğru ve akıcı bir şekilde kullanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerini geliştirmelerine yönelik olarak dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini destekleyen kişisel tanıtım, günlük iletişim, aile ve sosyal çevre, alışveriş, seyahat, sağlık ve iş hayatı gibi konuları içeren etkinlikler sunar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)
Notlar
Perfect-English-grammar.com/Allthingsgrammar.com/ agendaweb.org/ Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendisi ve sosyal çevresi hakkında temel bilgileri tanımlar. |
ÖÇ02 | Yaşam tarzı, eğitim ve günlük işlerle ilgili ifadeleri bağlam içinde kullanır. |
ÖÇ03 | Basit ve rutin konuşmalarda uygun ifadeleri kullanır. |
ÖÇ04 | Kısa sosyal diyaloglarda etkileşim kurar. |
ÖÇ05 | Kısa ve basit notlar, mesajlar ve paragraflar yazar. |
ÖÇ06 | Günlük ifadeleri farklı bağlamlarda ayırt eder. |
ÖÇ07 | Kısa ve basit metinleri özlü bir şekilde ifade eder. |
ÖÇ08 | Reklamlar, menüler ve saat tarifeleri gibi gündelik materyallerde belirli bilgileri ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giysiler-Şimdiki zaman | Bir önceki dönem işlenen konular tekrar edilmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Şimdiki zamanla sorular-gündelik aktiviteler | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Rol Oynama |
3 | Evdeki eşyalar-... vardır yapısı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Rol Oynama |
4 | Yer Zarfları-Bir odayı tarif etme | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
5 | Yer zarfları/Yer-yön tarifi | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Yer tarifini takip etme-Çevremizdeki yerler | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Haritada yer bulma-Tekrar | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önceki konular, tekrar edilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yiyecek ve içecekler-sayılabilen/sayılamayan isimler | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Biraz/birkaç/hiç-yiyecek ve içecekle ilgili sözcükler | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | Geçmişle ilgili konuşma, was/were | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Problem Çözme |
12 | Was/were yapısıyla sorucümleleri, insanları yerleri tarifeden sıfatlar, renkler | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Tartışma |
13 | Geçmiş zaman-fiiller-geçmiş zaman aktiviteleri | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Rol Oynama |
14 | Düzenli ve düzensiz fiiller-Geçmiş zamanda sorular | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Problem Çözme |
15 | Genel Tekrar | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Önceki konular, tekrar edilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,40 | ||
AKTS | 2 AKTS |