BBT403 Toprak Mikrobiyolojisi ve Biyokimyası

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT403
Ad Toprak Mikrobiyolojisi ve Biyokimyası
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SELİM EKER
Dersin Öğretim Elemanı Ali COŞKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere toprak ortamında faaliyet yapan mikroorganizmaların çevre ile olan ilişkilerini anlatmak; toprak verimliliği, bitkilerin beslenmesi ve besin elementlerinin döngüsü açısından mikroorganizmaların önemini ve bu faaliyetler sırasında olagelen biyokimyasal reaksiyonları tanıtmak.

Dersin İçeriği

Mikrobiyel yaşam ortamı olarak toprak, toprakta mikrobiyel populasyon varlığı ve ölçüm yöntemleri, mikroorganizmaların beslenme şekilleri ve enerji kazanımı, enzimler ve görevleri, mikroorganizmalar arası ilişkiler, C-döngüsü, nişasta-selüloz parçalanması, nitrifikasyon, amonifikasyon, denitrifikasyon, mikrobiyel N2-fiksasyonu, Rhizobiyal biyogübre üretimi, Rhizobium aşılaması, mikroorganizma-pestisit ilişkileri, P-döngüsü, S-döngüsü

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notları ÇÜBİS üzerinden yüklenmektedir.

Notlar

1.Soil Microbiology. Alexander von Martin, 1971. 2. General Mictobiology. Stainer, Adelberg, Ingraham. 3. Umwelt-Mikrobiologie. Wolfgang


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak mikroorganizmalarının bitki besleme ve gübreleme açısından önemini kavrar
ÖÇ02 Toprak mikroorganizmalarını besi ortamında tanır, sayar ve mikrobiyel gübre üretimi amacıyla çoğaltabilir
ÖÇ03 Toprak mikroorganizmalarının çevre açısından önemini kavrar
ÖÇ04 Toprakların biyolojik aktivitesi hakkında yorum yapabilir ve biyolojik aktiviteyi ölçer
ÖÇ05 Toprak mikroorganizmalarının besin elementleri döngüsü açısından önemini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikrobiyel yaşam ortamı olarak toprak Ders içeriği hakkında bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Toprakta mikrobiyel populasyon varlığı ve ölçüm yöntemleri Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Mikroorganizma beslenme şekilleri ve enerji kazanımı Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Enzimler ve görevleri Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Mikroorganizmalar arası ilişkiler, ödev kontrol ve tartışma Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 C-döngüsü ve CO2 tayini Anlatılan konuların gözden geçirilmesi, laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Nişasta-selüloz parçalanması Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nitrifikasyon, amonifikasyon, denitrifikasyon Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mikrobiyel N2-fiksasyonu, ödev kontrol ve tartışma Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Rhizobiyal biyogübre üretimi Laboratuvar uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
12 Rhizobium aşılaması Laboratuvar uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 Mikroorganizma-pestisit ilişkileri Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 P-döngüsü, S-döngüsü Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme Anlatılan konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların gözden geçirilmesi, sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların gözden geçirilmesi, sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:30