Genel Bilgi
Kod | BBT421 |
Ad | Bilimsel Yazım ve Sunum Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı ziraat mühendisi olacak öğrencilerin yazma tekniklerini geliştirmek, deney raporları ve tezlerini yamayı öğrenmeleri, bilimsel etik kuralarını öğrenmeleri yanında topluluk önünde etkili ve güzel konuşmayı öğretmektir. Bilgisayar ve sosyal medya organlarını da kullanarak etkili sunu hazırlamak, kişisel Ayrıca Öğrencilerin öğretim sürecindeki, proje, rapor ve bitirme tezi hazırlamaları için gerekli olan bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak. Proje konularını etkili bir şekilde usulüne göre yazabilmek, ürettiği çözüm önerilerini topluluk önünde etkili ve güzel konuşma yolu ile anlata bilme becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği
Literatür taraması, makale yazma, yazılı metni kritik okuma yapmak. Tez ve rapor yazmayı öğrenme, sunu yapmak, sunuş yöntemleri: Düz anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Canlandırma, Gösterim; Etkili sunum süreci; Sunuşa Hazırlık: Beyin Fırtınası, Amaçların geliştirilmesi, Ana düşüncelerin belirginleştirilmesi, Aktif katılımı sağlayacak etkinliklerin tasarımı, Sunuş süresinin hesaplanması, Sunuş akışının çıkarılması; Dikkat Çekici Başlangıç; Akılda Kalıcı Son; Sunuşlarda Sık Yapılan Hatalar; Görsel-İşitsel Araçların Seçimi; Bilgisayar Destekli Sunumların Hazırlanması ve Gerçekleştirilmesi; Sunum Yazılımları, PowerPoint giriş; Görsel-Okuryazarlık: Görselleri Yaratmak, Görselleri Yorumlamak
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bilimsel Yazım esasları
Notlar
Güncem bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Not almayı öğrenir, Bilimsel yazma yöntemlerini öğrenir, Kütüphane kullanma ve kaynaklara erişimi öğrenir, Kaynakça nasıl yazılır endNotu öğrenir, Dilekçe yazmayı öğrenir |
ÖÇ02 | Özgeçmiş nasıl hazırlanır öğrenir, Rapor, Ödev ve Tez Yazmayı kavrar, sınav olur, Sunuş tekniklerini ve ayrıntıları öğrenir, Tez, rapor, poster sunu tekniklerini kavrar |
ÖÇ03 | Etkili Sunuşu İçin Görsel Malzeme Kullanmanı ve Özelliklerini kavrarmanın yanı sıra, Kitlere karşısında nasıl duruş ve ilişki kurmayı kavrar. |
ÖÇ04 | Giyim, Kuşam ve Beden dilinin önemini kavrar ayrıca PowerPoint Sunu Hazırlamayı öğrenir, Kitle Önünde Sunu Yapmayı ve eleştir almayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Not Nasıl Alınır, not tutuma teknikleri | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bilimsel Makale Yazmada Nelere Dikkat Edilir | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kütüphaneden ve elektronik ortamda kaynak tarama | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kaynakça ve EndNote Kullanımı | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dilekçe Yazma | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Öz Geçmiş Hazırlama | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Rapor, Ödev ve Tez Yazma | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sunuş Tekniklerinin ayrıntıları ve sunun başarısı ilişkileri | Ödev, sunu yapma, uygulama, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tez, rapor, poster sunu teknikleri | Ödev, sunu yapma, uygulama, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sunuşu Etkili Kılan Görsel Malzeme Kullanmak | Ödev, sunu yapma, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Göz Teması Jest ve Mimikler, Makyaj ve Aksesuarlar | Sunu, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Giyim Kuşam, Beden Duruşu Kitlenin Karşısına Çıkmak | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Örnek PowerPoint Sunu Hazırlamak | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kitle Önünde Sunu Yapmak Ve Genel Değerlendirme | Sunu, soru-cevap, yaparak kendini geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |