Genel Bilgi
Kod | DBYT802 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin alanında tez konusu olarak belirlenen bir konuda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleme, veri toplama, analiz etme, yorumlama, rapor haline getirme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tez konusunun belirlenmesi, ilgili konuda literatür taraması, bilimsel veri tabanlarından faydalanma, ilgili konuda deneysel methodların belirlenmesi, deney çalışmaları, analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, analiz sonuçlarının yorumlanması, tez yazımı ve raporlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Literatür
Notlar
Güncel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki literatürleri inceler. |
ÖÇ02 | Bilimsel veri tabanlarını kullanır |
ÖÇ03 | İlgili konuda deneysel methodların belirler |
ÖÇ04 | Deney çalışmaların analiz sonuçlarının değerlendirir |
ÖÇ05 | Bilimsel sonuçları raporlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tez konusu ile ilgili bilgi toplama | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Tez konusu ile ilgili kaynak taranması | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Tez konusu belirleme için bilgi alış verişi | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Tez konusu belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Tezin amacının belirlenmesi | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Deneysel çalışma için hazırlık | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
12 | Deneysel çalışma | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
13 | Verileri analiz etme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Bulguları tartışma | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez raporu için ön hazırlık | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
16 | Tez raporunu hazırlama | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
17 | Tez raporu değerlendirme | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 25 | 350 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 24 | 72 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 612 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,48 | ||
AKTS | 24 AKTS |