DBY802 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBY802
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FERİT KARĞIN


Dersin Amacı / Hedefi

Tez konusu hakkında güncel kaynakların taranması, tez çalışmaları hakkında bilgi ve beceri kazanma, veri analizi yapma ve analizleri yorumları becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bilimsel veri tabanları kullanımı, kaynak tarama, tez konusuna yönelik bilimsel makale belirleme, tez yazım kuralları, makale tarama ve yorumlama, tez ile ilgili literatür çalışması, veri analizi ve yorumlama, tez konusu ile ilgili raporlama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Literatür

Notlar

Güncel Literatürler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlgili konuda yayınlanmış literatürleri analiz eder.
ÖÇ02 Alanı ile ilgili güncel kaynaklara hangi veri tabanları ile ulaşacağını bilir.
ÖÇ03 Alanı ile ilgili güncel kaynakları inceler.
ÖÇ04 Kaynak tarama sonucunda elde ettiği verileri sınıflandırır
ÖÇ05 Kaynak tarama sonucunda verileri analiz eder.
ÖÇ06 Tez konusu ile ilgili yöntem ve tekniklerinin belirler
ÖÇ07 Tez konusu hakkında ihtiyaç duyduğu akademik danışmanlığı kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kaynaklara ulaşma yöntemleri İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İlgili konuda kaynak tarama İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Belirlii konuda kaynak tarama İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kaynak tarama sonucunda alan ile ilgili problemlerin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kaynak tarama sonucunda konu ile ilgili problemlerin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kaynak taraması sonuçlarının sunumu Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Bireysel Çalışma
8 Ara rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırmaya uygun yöntemin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Verilerin toplaması İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Veri analizi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Veri analizinin yapılması İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Verilerin raporlanması Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
16 Yıl sonu raporu Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Konu Tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:36