Genel Bilgi
Kod | DBY802 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez konusu hakkında güncel kaynakların taranması, tez çalışmaları hakkında bilgi ve beceri kazanma, veri analizi yapma ve analizleri yorumları becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bilimsel veri tabanları kullanımı, kaynak tarama, tez konusuna yönelik bilimsel makale belirleme, tez yazım kuralları, makale tarama ve yorumlama, tez ile ilgili literatür çalışması, veri analizi ve yorumlama, tez konusu ile ilgili raporlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Literatür
Notlar
Güncel Literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlgili konuda yayınlanmış literatürleri analiz eder. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili güncel kaynaklara hangi veri tabanları ile ulaşacağını bilir. |
ÖÇ03 | Alanı ile ilgili güncel kaynakları inceler. |
ÖÇ04 | Kaynak tarama sonucunda elde ettiği verileri sınıflandırır |
ÖÇ05 | Kaynak tarama sonucunda verileri analiz eder. |
ÖÇ06 | Tez konusu ile ilgili yöntem ve tekniklerinin belirler |
ÖÇ07 | Tez konusu hakkında ihtiyaç duyduğu akademik danışmanlığı kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kaynaklara ulaşma yöntemleri | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İlgili konuda kaynak tarama | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Belirlii konuda kaynak tarama | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaynak tarama sonucunda alan ile ilgili problemlerin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kaynak tarama sonucunda konu ile ilgili problemlerin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kaynak taraması sonuçlarının sunumu | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma |
8 | Ara rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırmaya uygun yöntemin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Verilerin toplaması | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Veri analizi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Veri analizinin yapılması | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Verilerin raporlanması | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
16 | Yıl sonu raporu | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi | Konu Tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |