Genel Bilgi
Kod | BY583 |
Ad | Molecular, Biochemical and Cellular Perspectives of Aquatic Toxicology |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
toxic effects of xenobiotics such as heavy metals and pesticides in the aquatic environment will be studied considering their molecular, biochemical and cellular perspectives in aquatic animals, particularly in fish. The subjects covered in this course will be as follows; enzymology and molecular biology of xenobiotic-conjugating enzymes, biochemistry and molecular biology of monooxygenases, modulation of blood cell-mediated oxyradikal production, cellular responses in chronic toxicity, expression of oncogenes and tumor suppressor genes, pathobiology of chemical-associated neoplasia, DNA adduct analysis and mechanisms of metal regulation. Use of physiologically based toxicokinetic models in a mechanistic approach to aquatic toxicology
Dersin İçeriği
toxic effects of xenobiotics such as heavy metals and pesticides in the aquatic environment will be studied considering their molecular, biochemical and cellular perspectives in aquatic animals, particularly in fish. The subjects covered in this course will be as follows; enzymology and molecular biology of xenobiotic-conjugating enzymes, biochemistry and molecular biology of monooxygenases, modulation of blood cell-mediated oxyradikal production, cellular responses in chronic toxicity, expression of oncogenes and tumor suppressor genes, pathobiology of chemical-associated neoplasia, DNA adduct analysis and mechanisms of metal regulation. Use of physiologically based toxicokinetic models in a mechanistic approach to aquatic toxicology
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
We of science
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Learn principles of toxicology |
ÖÇ02 | Learn toxicology of metals and pesticides |
ÖÇ03 | Learn response of enzymes to pollutants |
ÖÇ04 | Learn response of genetic materials |
ÖÇ05 | Learn molecular toxicology of pollutants |
ÖÇ06 | Learn toxicokinetic of pollutants |
ÖÇ07 | Learn free radicals and their effects on molecules |
ÖÇ08 | Learn biomarkers in toxicology |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | General Introduction | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Principles of toxicology1 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Principles of toxicology2 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toxic effects of metals | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toxic effects of pesticides | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Response of enzymes to metals | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Response of enzymes to pesticides | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Molecular toxicology of metals | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Molecular toxicology of pesticides | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Genotoxicity of metals | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Genotoxicity of pesticides | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Free radicals and their toxic effects | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Biomarkers in toxiclogy | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Toxicokinetics of pollutants | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |