BY0044 Çevresel Risk Değerlendirilmesinde Biyomarkırlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY0044
Ad Çevresel Risk Değerlendirilmesinde Biyomarkırlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FERİT KARĞIN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Organizmalarda toksik maddelerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik etkilerini gösteren biyomarkırlar incelenecektir

Dersin İçeriği

Çevresel kimyasal maddelerin toksik etkileri veya onlara maruz kalınmasıyla ilişkili biyolojik tepkiler (Moleküllerden hücrelere kadar fizyolojik yanıtlar) işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Fish bioaccumulation and Biomarkers in Environment risk assessment Ron van der Oost


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toksik maddeler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Biyomarkırlar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Organizmalarda toksik maddeler karşı biyomarkırların tepkileri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Hayvanlardaki biyomarkırlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Toksik maddelere karşı en çok kullanılan biyomarkırlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Doku biyomarkırlar hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevresel yada Ekolojik Risk Değerlendirmesi Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Balık Biyakümülasyon Markırları Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Biyoakükülasyon Modelleri Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Poliklorlu bifeniller (PCB) Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Organoklorlu Pestisidler Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Polysiklik Aromatik Hidrokarbonlar Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Balıkl Biyomarkırları Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Vize Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyotransformasyon Enzimleri Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Faz 1 Enzimleri Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Faz 2 Enzimleri Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Oksidatif Stres Parametreleri Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Fiyoljik ve Morfoljik Parametreler Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Oksidatif Hasarın Biyokimyasal İndeksleri Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Biyotranformasyon Ürünleri Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:36