Genel Bilgi
Kod | BY0033 |
Ad | Kimyasal Maddeler ve Çevre |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Kimyasal maddelerin İnsanlarda ve çevredeki etkileri incelenecektir.
Dersin İçeriği
Çeşitli kimyasal maddelerin çevrede birikimleri, etkileri ve insanlar üzerindeki olumsuz etkileri işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Chemical Principles of Environmenyal Pollution B.J. Alloway and D.C. Ayres
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal maddeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Kimyasal maddelerin çevre üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Kimyasal maddelerin insan üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Kimyasal maddelerin su ortamındaki hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Kimyasal maddelerin kara ortamındaki hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Kimyasal maddelerin hayvanlar üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal Maddelerin tanınması | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kimyasaların Çevrede dağılımı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kimyasaların Çevredeki Etkileri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kimyasaların İnsan vücuduna girişi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çevre Kirliliği ve İnsan Vücudu | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kimyasalların Havada Yayımı ve Dağılımı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kimyasalların Toprakta Yayımı ve Dağılımı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kimyasalların Suda Yayımı ve Dağılımı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kirleticilerin Değişimi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Akciğer ve Çevre Kirliliği | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kirletici gazların akciğere etkileri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Değişik çevresel kimyasallarla akciğerlerin etkileşimi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Gastrointestinal sistem ve çevre kirliliği | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Önemli Kimyasal Kirleticiler | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |