Genel Bilgi
Kod | BY026 |
Ad | Kıyısal ve Denizsel Ekosistemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİL ÇAKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, ziraat uzmanları, koruma görevlileri, botanikçiler gibi uzmanlık alanlarını ve bilgilerini genişletmek isteyenlerin doğa koruma ve yönetme bilgilerini sahip olma
Dersin İçeriği
Doğal kaynakların önemi, iklimsel değişimlerin etkileri, biyoçeşitlilik ve türlerin kaybolması. Biyoçeşitliliğin önemi. Dünya mirası, Biosfer rezervleri, Botanik bahçeleri, Özel koruma alanları ve ulusal parkların biyo-çeşitliliğin korunmasındaki rolü ve anlamı. Doğal kaynaklar ve biyoçeşitliliğin korunması ile ilgili bazı önemli uluslar arası anlaşmaların kapsamları ve nitelikleri hakkında bilgiler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seyhan, K ve Başusta, N. (2008). Kıyısal Ekosistem
Notlar
Salihoğlu, B. ve Öztürk,B. (2020). İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE TÜRKİYE DENİZLERİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kıyısal ve Denizsel ekosistemler neler olduğunu kavrama |
ÖÇ02 | Ekoloji bilimi içerisinde kıyısal ve denizsel ekosistemlerin yerini kavrama |
ÖÇ03 | Kıyısal ve denizsel ekosistemlerin oluşum süreçlerini kavramak |
ÖÇ04 | Kıyısal ve denizsel ekosistemlerin diğer ekosistemlerden farklarını ayırt edebilme |
ÖÇ05 | Kıyısal ve denizel ekosistemlerin sahip olduğu biyolojik çeşitlilik konusunda yorum yapabilmek |
ÖÇ06 | Kıyısal ve denizel ekosistemlerin karşı karşıya olduğu problemleri kavramak |
ÖÇ07 | Ekosistem koruma çalışmalarında kıyısal ve denizel ekosistemlere yaklaşım farklılığını analiz edebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kıyısal ve Denizsel ekosistemler nelerdir | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ekoloji bilimi içerisinde kıyısal ve denizsel ekosistemlerin yeri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kıyısal ve denizel ekosistemlerin oluşum süreçleri | power point hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kıyısal ve denizsel ekosistemlerin diğer ekosistemlerden farkları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kıyısal ve denizel ekosistemlerin biyoçeşlitliliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kıyısal ve denizel ekosistemler arasındaki benzerlikler ve farklar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Kıyısal ekosistemlerin bitki örtüsünün özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | genel tekrar okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Denizel ekoistemlerde yaygın olarak bulunan flora elementleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kıyısal ve denizel ekosistemleri etkileyen doğal ekolojik faktörler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İnsan ve kıyısal ekosistemler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kıyısal ve denizel ekosistemlerde çevre sorunları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kıyısal ve denizsel ekosistemlerde uygulanacak ÇED metodları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kıyısal ve denizel ekosistemlerin korunmasında etkili olan ulusal koruma önlemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kıyısal ve denizsel ekosistemlerin korunmasında etkili olan uluslarası sözleşmeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |