Genel Bilgi
Kod | BY024 |
Ad | Böceklerde Enerji Metabolizması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Uçma yakıtlarının metabolik önemlerinin anlaşılması
Dersin İçeriği
Böceklerde Metabolik uçma yakıtlarının depolanma ve taşınma formları, başlıca metabolik yollar ve kontrol yerleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Böceklerde Enerji Metabolizması Ders Notu
Notlar
Böceklerde Enerji Metabolizması Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Metabolik substratların uçma ve hareket enerjisine etkilerinin kavranması |
ÖÇ02 | Uçma yakıtlarının metabolik önemleri |
ÖÇ03 | kullanılan enerjinin kilo kalorisinin hesaplanması |
ÖÇ04 | karbonhidrat ile yağların enerji bakımından karşılaştırılması |
ÖÇ05 | Böceklerde; Metabolik uçma yakıtlarının depolanma ve taşınma formları |
ÖÇ06 | substratların uçma ve hareket enerjisine etkileri |
ÖÇ07 | başlıca metabolik yollar ve kontrol yerleri |
ÖÇ08 | Böceklerde uçma yakıtı nedir |
ÖÇ09 | uçmada enzim sistemlerinin başlıca önemleri |
ÖÇ10 | metabolik olayların biyolojik önemleri |
ÖÇ11 | uçma kası fizyolojisi ve hareket enerjisi |
ÖÇ12 | iskelet kasınının enerji yükü |
ÖÇ13 | Toplam enerji yükünün kullanılma mekanizması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Böceklerde uçma yakıtı nedir | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Uçma yakıtlarının metabolik önemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | karbonhidrat ile yağların enerji bakımından karşılaştırılması | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Böceklerde; Metabolik uçma yakıtlarının depolanma ve taşınma formları | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | substratların uçma ve hareket enerjisine etkileri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | başlıca metabolik yollar ve kontrol yerleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | kas ve karaciğer glikojeni arasındaki farklar | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | uçmada enzim sistemlerinin başlıca önemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | metabolik olayların biyolojik önemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | uçma kası fizyolojisi ve hareket enerjisi | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | iskelet kasınının enerji yükü | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Toplam enerji yükünün kullanılma mekanizması | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Depolanan enerji yükünün yıkılması | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Enerjinin kas fizyolojindeki önemi | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |