Genel Bilgi
Kod | BY023 |
Ad | Metal nanoparticles and their biological effects |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Insan ve hayvanlarda metal oksit nanopartiküllerinin karakterizasyonu, kullanımı ve toksik etkilerini öğretmek
Dersin İçeriği
the characterization, usage and possible effects of nanoparticles will be studied both in human and animals
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Web of Science
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Metallerin fiziksel, kimyasal ve diğer özelliklerinin anlatımı |
ÖÇ02 | Nanpartikülerin elektron mikroskobu ve diğer cihazlarla karakterizasyonunun yapılması |
ÖÇ03 | İnsan yaşamında ve sanayii de nanpartikülerin kullanım alanlarının belirlenmesi |
ÖÇ04 | Nanopartiküllerin çevresel akıbeti ve çevre kirliliğine katkılarının belirlenmesi |
ÖÇ05 | Nanopartiküllerin hayvanlar üzerine olan toksik etkileri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introduction to metal nanoparticles | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Production of metal nanoparticles | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Characterization of metal nanoparticles1 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Characterization of metal nanoparticles2 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Usage areas of metal nanoparticles | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Environmental fate of these particles1 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Environmental fate of these particles 2 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Effects of nanoparticles on mammals1 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Effects of nanoparticles on mammals2 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Effects of nanoparticles on fish1 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Effects of nanoparticles on fish2 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Effects of nanoparticles on invertebrates1 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Effects of nanoparticles on invertebrates2 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Risk assessment of these matters | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |