Genel Bilgi
Kod | BY016 |
Ad | Çevre Kirleticileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevrede bulunan kirleticilerin üretimi, dağılımı, kullanımı ve fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğretmektir
Dersin İçeriği
Çevrede bulunan farklı kirleticilerin canlı organizmalara etkileri anlatılacaktır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Aquatik TOxicogy Donald C. Malins Gary K. Ostrander
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevredeki farklı kirleticilerin oluşumu ve biyolojik özelliklerini kavrar |
ÖÇ02 | Kirleticilerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrar |
ÖÇ03 | Kirleticilerin organizmalara yaptığı etkileri kavrar |
ÖÇ04 | kirleticilerin diğer faktörlerle olan etkileşimlerini kavrar |
ÖÇ05 | Kirleticilerin kaynaklarını kavrar |
ÖÇ06 | Kirleticilerin canlılara giriş yolları ve birikimlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Organometalik bileşiklerin tanımı | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Organometalik bileşiklerin kimyası ve toksisitesi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Organometallerin belirlenmesi ve çevresel konsantrasyonları | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Organometallerin sudaki konsantrasyonları | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Organometallerin biota ve sedimenteki konsantrasyonları | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Organometallerin çevresel risk değerlendirmesi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Polisiklik aromatik hidrokarbonlar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kalıcı organik atıklar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Pestisitler | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Poliklorinat Bifeniller | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dioksinler | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kirleticilerin davranış dinamikleri | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ağır metaller | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tehlike altındaki deniz ortamının izlenmesi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |