BBT406 Gübreleme Programları

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT406
Ad Gübreleme Programları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders hem bitkisel gelişim dönemi öncesinde yapılan toprak ve bitki analizlerinin hem de bitkisel gelişim dönemi içerisinde yapılan bitki analizlerinin sonuçlarından yararlanarak, gübreleme programlarının hazırlanması ve gerekli durumlarda anlık müdahalelerin yapılabilmesi için gerekli temel bilgileri öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

i) Bitkilerin topraktan besin elementi sağlanmasını etkileyen toprak ve bitki faktörleri, ii) topraklarda gübre olarak uygulanan besin elementlerinin davranışlarını etkileyen süreçler, iii) toprak örnekleme yöntemlerini etkileyen kriterler, iv) toprak analizlerinin problem çözmede, besleme programlarının gözlenmesinde, sezon öncesi ve içi besin yönetiminde kullanımı, v) besin önerilerinde kullanılan farklı yaklaşımlar, vi) bitki analizlerinin problem çözmede, besleme programlarının gözlenmesinde, sezon öncesi ve içi besin yönetiminde kullanımı, vii) bitki analiz sonuçlarını etkileyen faktörler, viii) bitkilerin bitki analiz sonuçlarına bağlı olarak uygulanacak besine karşı verilebilecekleri yanıtlar, ix) yapılacak toprak ve bitki analizlerinin sonuçlarına göre gübre uygulama dozlarının hesaplanması

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notları Gübreler ve Gübreleme Tekniği (Burhan Kacar, Vahap Katkat) 4D Bitki Besleme (IPNI)

Notlar

Başka ders kaynağı bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak ve bitki analizlerinin bitkisel üretim için önemini öğrenir
ÖÇ02 Besin yönetim programlarının temel prensiplerini öğrenir
ÖÇ03 Toprak ve bitki analiz sonuçlarına göre beslenme programlarının hazırlanması temellerini kavrar
ÖÇ04 Toprak ve bitki analiz sonuçlarına göre beslenme programlarının uygulanmasının temellerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitkilerin topraktan besin elementi sağlanmasını etkileyen toprak ve bitki faktörleri I Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bitkilerin topraktan besin elementi sağlanmasını etkileyen toprak ve bitki faktörleri II Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Topraklarda gübre olarak uygulanan besin elementlerinin davranışlarını etkileyen süreçler I Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Topraklarda gübre olarak uygulanan besin elementlerinin davranışlarını etkileyen süreçler II Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toprak analizlerinin problem çözmede, besleme programlarının gözlenmesinde, sezon öncesi ve içi besin yönetiminde kullanımı Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bitki analizlerinin problem çözmede, besleme programlarının gözlenmesinde, sezon öncesi ve içi besin yönetiminde kullanımı Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bitkilerin bitki analiz sonuçlarına bağlı olarak uygulanacak besine karşı verilebilecekleri yanıtlar, Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Besin önerilerinde kullanılan farklı yaklaşımlar I Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Besin önerilerinde kullanılan farklı yaklaşımlar II Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yapılacak toprak ve bitki analizlerinin sonuçlarına göre gübre uygulama dozlarının hesaplanması Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gübreleme Yazılımları Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Tarla Bitkilerinde Gübreleme Programı Hazırlığı Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Meyve Ağaçlarında Gübreleme Programı Hazırlığı Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sebzelerde Gübreleme Programı Hazırlığı Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:37