Genel Bilgi
Kod | BBT406 |
Ad | Gübreleme Programları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders hem bitkisel gelişim dönemi öncesinde yapılan toprak ve bitki analizlerinin hem de bitkisel gelişim dönemi içerisinde yapılan bitki analizlerinin sonuçlarından yararlanarak, gübreleme programlarının hazırlanması ve gerekli durumlarda anlık müdahalelerin yapılabilmesi için gerekli temel bilgileri öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
i) Bitkilerin topraktan besin elementi sağlanmasını etkileyen toprak ve bitki faktörleri, ii) topraklarda gübre olarak uygulanan besin elementlerinin davranışlarını etkileyen süreçler, iii) toprak örnekleme yöntemlerini etkileyen kriterler, iv) toprak analizlerinin problem çözmede, besleme programlarının gözlenmesinde, sezon öncesi ve içi besin yönetiminde kullanımı, v) besin önerilerinde kullanılan farklı yaklaşımlar, vi) bitki analizlerinin problem çözmede, besleme programlarının gözlenmesinde, sezon öncesi ve içi besin yönetiminde kullanımı, vii) bitki analiz sonuçlarını etkileyen faktörler, viii) bitkilerin bitki analiz sonuçlarına bağlı olarak uygulanacak besine karşı verilebilecekleri yanıtlar, ix) yapılacak toprak ve bitki analizlerinin sonuçlarına göre gübre uygulama dozlarının hesaplanması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notları Gübreler ve Gübreleme Tekniği (Burhan Kacar, Vahap Katkat) 4D Bitki Besleme (IPNI)
Notlar
Başka ders kaynağı bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak ve bitki analizlerinin bitkisel üretim için önemini öğrenir |
ÖÇ02 | Besin yönetim programlarının temel prensiplerini öğrenir |
ÖÇ03 | Toprak ve bitki analiz sonuçlarına göre beslenme programlarının hazırlanması temellerini kavrar |
ÖÇ04 | Toprak ve bitki analiz sonuçlarına göre beslenme programlarının uygulanmasının temellerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerin topraktan besin elementi sağlanmasını etkileyen toprak ve bitki faktörleri I | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitkilerin topraktan besin elementi sağlanmasını etkileyen toprak ve bitki faktörleri II | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Topraklarda gübre olarak uygulanan besin elementlerinin davranışlarını etkileyen süreçler I | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Topraklarda gübre olarak uygulanan besin elementlerinin davranışlarını etkileyen süreçler II | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toprak analizlerinin problem çözmede, besleme programlarının gözlenmesinde, sezon öncesi ve içi besin yönetiminde kullanımı | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitki analizlerinin problem çözmede, besleme programlarının gözlenmesinde, sezon öncesi ve içi besin yönetiminde kullanımı | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bitkilerin bitki analiz sonuçlarına bağlı olarak uygulanacak besine karşı verilebilecekleri yanıtlar, | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Besin önerilerinde kullanılan farklı yaklaşımlar I | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Besin önerilerinde kullanılan farklı yaklaşımlar II | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yapılacak toprak ve bitki analizlerinin sonuçlarına göre gübre uygulama dozlarının hesaplanması | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gübreleme Yazılımları | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tarla Bitkilerinde Gübreleme Programı Hazırlığı | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Meyve Ağaçlarında Gübreleme Programı Hazırlığı | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sebzelerde Gübreleme Programı Hazırlığı | Ders notlarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |