Genel Bilgi
Kod | BBT410 |
Ad | Mineral Beslenme-Bitki Sağlığı İlişkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELİM EKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde mineral besin elementlerinin eksikliği ve fazlalığında (toksisitesinde) yapraklarda ve generatif organlarda ortaya çıkan semptomların (Kloroz, nekroz ve deformasyonları) tanınmasına; mineral besin elementlerinin ve bitkilerde eksik, normal ve toksik olduğu durumlarda yapraklardaki konsantrasyonlarına,beslenme bozuklukları ile hastalık belirtileri arasındaki farklara, elementlerin eksikliği veya fazlalığında bitkide görülen hastalık ve zararlılara, mineral beslenme bozuklarına karşı alınabilecek önlemlere dikkati çekmektir.
Dersin İçeriği
Mineral Beslenme Bozukluğu kavramı. Mineral beslenme bozukluklarının nedenleri, Mineral beslenme bozukluklarının tanımlanması teşhisi, Mineral beslenme ve hastalık simptomlarının karşılaştırılması Mineral belenme bozukluklarının giderilmesi için alınabilecek önlemler N,P, K, Ca, Mg, S, Fe, Zn, Mn, Cu,B ve Mo beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
p.p sunuları, Bitki Besleme, 20 Karaman, M.R.
Notlar
Bitki Besleme ve Gübreleme, Güneş, A, Alpaslan,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 'Dengeli beslenme' kavramını öğrenir |
ÖÇ02 | Dengeli beslenmenin bitkide hastalık ve zararlıların etkinliğini hafiflettiğini bilir |
ÖÇ03 | Mineral beslenme bozukların nedenini ve bu sorunların çözümlerini uygulamalarını bilir |
ÖÇ04 | Makro ve mikro besin elementlerinin bitkilerdeki rolünü bilir |
ÖÇ05 | Besin elementlerinin bitkilerdeki eksiklik ve fazlalık belirtilerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mineral Beslenme Bozukluğu kavramı | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Mineral beslenme bozukluklarının nedenleri | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mineral beslenme bozukluklarının tanımlanması | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mineral beslenme bozuklarının teşhisi | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mineral beslenme ve hastalık simptomlarının karşılaştırılması | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Mineral belenme bozukluklarının giderilmesi için alınabilecek önlemler | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | N beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | P beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | K beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ca beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Mg ve S beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Fe, Zn beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Mn ve Cu beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | B ve Mo, Ni beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |