BBT462 Türkiye Toprakları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT462
Ad Türkiye Toprakları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye Topraklarının oluştuğu doğal ortam özellikleri, sınıflaması, önemli özellikleri ve ülke içerisindeki bulundukları yerleri hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Türkiyenin toprak oluşum faktörleri (Jeolojisi, jeomorfolojisi, iklimi, bitki örtüsü), Türkiye deki Entisoller, Vertisoller, İnceptisoller, Mollisoller, Aridisoller, Alfisoller, Ultisoller, Spodosoller, Histosoller, Türkiye topraklarının önemli sınırlayıcı faktörleri ve potansiyeli.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Türkiye Toprakları. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi ders Kitapları. No: A-12

Notlar

Keys to Soil Taxonomy. FAO


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye nin toprak özellikleri üzerinde doğrudan etkisi olan doğal ortam faktörlerini yorumlar
ÖÇ02 Türkiye topraklarının taksonomik sınıflarını tanımlar
ÖÇ03 Türkiye de yayılım alanına sahip toprak ordolarının her birinin genel özellikleri, yayılım alanlarını öğrenir
ÖÇ04 Türkiye topraklarının kullanım potansiyelleri sahip olduğu tarımda kullanımını engelleyen sorunları öğrenir
ÖÇ05 Kaynak araştırması yapma, sunu hazırlama ve sunu yama tekniklerini uygulamalı olarak yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, özetle işlenecek konuların tanıtımı, ödev için konuların paylaşımı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
2 Türkiyenin doğal ortam özellikleri (Jeolojisi-Jeomorfolojisi) Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiyenin doğal ortam özellikleri (İklim ve Bitki örtüsü) Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toprak Sınıflaması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Entisolller Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Vertisoller Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Inceptisoller-Aridisoller Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Alfisoller Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
10 Mollisoller Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
11 Spodosoller Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Ultisoller Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Histosol ve Andisoller Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye topraklarının potansiyeli ve kullanım sorunları Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye topraklarının genel dağılımı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:37