Genel Bilgi
Kod | ZMS458 |
Ad | İlk Yardım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜLAY HALİDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
İlkyardımda yeterlilik kazanmak.
Dersin İçeriği
İlkyardımın temel özellikleri,kanamalar,kalp durması,kırık,zehirlenme gibi durumlarda hayat kurtarıcı müdehaleleri öğrenmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
www.saglik.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk yardımın temel ilkelerini uygulayabilir |
ÖÇ02 | Temel yaşam desteği sağlayabilir |
ÖÇ03 | Yaralanmalarda ilk yardım uygulaması yapabilir |
ÖÇ04 | Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım uygulaması yapabilir |
ÖÇ05 | Diğer acil durumlarda ilk yardım uygulayabilir |
ÖÇ06 | Hasta veya yaralıları taşıyabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk yardımın temel uygulamaları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Birinci ve ikinci değerlendirme | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yetişkinlerde temel yaşam desteği | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dış ve iç kanamalar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yara ve yara çeşitleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınavdan önce konunun okunması ve anlaşılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bölgesel yaralanmalarda, baş ve omurga kırıklarında ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım -1 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım -2 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalarda ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Acil taşıma teknikleri Kısa mesafede hızlı taşıma teknikleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sedye oluşturarak yaralıların taşınması | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavdan önce konunun okunması ve anlaşılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavdan önce konunun okunması ve anlaşılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |