HEM740 Doktora Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM740
Ad Doktora Tezi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EVŞEN NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EVŞEN NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin uzmanlık alanına özel orjinal bir konuda bilimsel yöntemle araştırma yaparak rapor haline getirmesi beklenir.

Dersin İçeriği

Öğrencinin uzmanlık alanına özel orjinal bir konuda bilimsel yöntemle araştırma yaparak rapor haline getirmesi beklenir.

Dersin Ön Koşulu

İlgili öğrencinin 120 AKTS doktora dersi almış olması, doktora yeterlik sınavını başarıyla geçmiş olması gerekmektedir.

Kaynaklar

İlgili dersin ulusal ve uluslararası makaleleri

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Edindiği bilgileri değerlendirir, geliştirebilir ve kullanabilir.
ÖÇ02 İhtiyacı olan bilimsel bilgiye ulaşabilir.
ÖÇ03 Bilimsel ve etik değerleri gözetebilir.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir ve sonuçları değerlendirebilir.
ÖÇ05 Araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
ÖÇ06 Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 tez konusunun belirlenmesi-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 tez konusunun belirlenmesi-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
3 tez konusunun belirlenmesi-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
4 verilerin toplanması-I anket hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 verilerin toplanması-II anket hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 verilerin toplanması-III anket hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 verilerin toplanması-IV anket hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Tez izleme komitesine sunum hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
9 verilerin analizi-I veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 verilerin analizi-II veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma
11 tezin yazımı-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
12 tezin yazımı-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 tezin yazımı-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 tezin yazımı-IV literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 tezin yazımı-V literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tezin tamamen yazılıp sunulması Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tezin tamamen yazılıp sunulması Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 25 350
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 238
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 632
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,28
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 02:43