Genel Bilgi
Kod | HEM740 |
Ad | Doktora Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EVŞEN NAZİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin uzmanlık alanına özel orjinal bir konuda bilimsel yöntemle araştırma yaparak rapor haline getirmesi beklenir.
Dersin İçeriği
Öğrencinin uzmanlık alanına özel orjinal bir konuda bilimsel yöntemle araştırma yaparak rapor haline getirmesi beklenir.
Dersin Ön Koşulu
İlgili öğrencinin 120 AKTS doktora dersi almış olması, doktora yeterlik sınavını başarıyla geçmiş olması gerekmektedir.
Kaynaklar
İlgili dersin ulusal ve uluslararası makaleleri
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği bilgileri değerlendirir, geliştirebilir ve kullanabilir. |
ÖÇ02 | İhtiyacı olan bilimsel bilgiye ulaşabilir. |
ÖÇ03 | Bilimsel ve etik değerleri gözetebilir. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir ve sonuçları değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. |
ÖÇ06 | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | tez konusunun belirlenmesi-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | tez konusunun belirlenmesi-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
3 | tez konusunun belirlenmesi-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
4 | verilerin toplanması-I | anket hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | verilerin toplanması-II | anket hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | verilerin toplanması-III | anket hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | verilerin toplanması-IV | anket hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Tez izleme komitesine sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | verilerin analizi-I | veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | verilerin analizi-II | veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma |
11 | tezin yazımı-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
12 | tezin yazımı-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | tezin yazımı-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | tezin yazımı-IV | literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | tezin yazımı-V | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tezin tamamen yazılıp sunulması | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tezin tamamen yazılıp sunulması | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 25 | 350 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 238 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 632 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,28 | ||
AKTS | 25 AKTS |