Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| HEMŞİRELİK (DR) | |
| Kod | HEM654 |
| Ad | Araştırma Projesi II |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERAP TORUN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ilgi duyduğu alanda araştırma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin ilgi duyduğu alanda araştırma yapmasını sağlayacak bilimselyöntemleri içerir
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Erdoğan S , Nahcivan N, Esin Mn. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İhtiyacı olan bilimsel bilgiye ulaşır. |
| ÖÇ02 | Bilimselve etik değerlerigözeti |
| ÖÇ03 | Araştırma konusu ile ilgiliyöntem kurgular, geliştirir ve sonuçları değerlendirir. |
| ÖÇ04 | Alanı ile ilgiligüncelgelişmeleri takip eder. |
| ÖÇ05 | Araştırma konusunu makale haline getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | dersin tanıtımı ve giriş | derse ilişkin konulara bakma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 2 | danışmanla birlikte araştırma konusu belirleme-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
| 3 | danışmanla birlikte araştırma konusu belirleme-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
| 4 | danışmanla birlikte araştırma konusu belirleme-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | danışmanla birlikte araştırma konusu belirleme-IV | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 6 | anket formu hazırlama-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | anket formu hazırlama-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Projeye ilişkin literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 9 | veri toplama-I | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | veri toplama-II | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | veri toplama-III | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | veri toplama-IV | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | veri toplama-V | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | veri toplama-VI | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | veri toplama-VII | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projeyle ilgili kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projeyle ilgili kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Proje / Tasarım | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||