HEM811 Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM811
Ad Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

-İç hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları inceleyerek uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

-İç hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları inceler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları 2021

Notlar

-Pub med, Yeni makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma makalesi analiz edebilir.
ÖÇ02 Tez konusuyla ilgili çalışma yöntemi belirleyebilir.
ÖÇ03 Öğrenciler kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilecektir.
ÖÇ04 Öğrenciler yanıtlanabilir klinik soru oluşturabilecektir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Derse hazırlık Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür taramanın önemi ve tartışılması Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 İnternet üzerinden kaynak tarama nasıl yapılır? Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kaynak nedir? Kaynak yazım kuralları Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kanıt nedir? Kanıt düzeyleri Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Araştırmaların uygulamaya aktarılması (Protokoller, Cochrane-Joanna Briggs library) Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tanımlayıcı çalışma tartışması Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Vaka- Kontrol çalışması Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 RKÇ tartışması Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Meta analiz çalışması tartışması Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 İç hastalıkları hemşireliğinde güncel çalışmaların tartışılması 1 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 İç hastalıkları hemşireliğinde güncel çalışmaların tartışılması 2 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 İç hastalıkları hemşireliğinde güncel çalışmaların tartışılması 3 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 10:13