Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| HEMŞİRELİK (DR) | |
| Kod | HEM811 |
| Ad | Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
-İç hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları inceleyerek uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
-İç hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları inceler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları 2021
Notlar
-Pub med, Yeni makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Araştırma makalesi analiz edebilir. |
| ÖÇ02 | Tez konusuyla ilgili çalışma yöntemi belirleyebilir. |
| ÖÇ03 | Öğrenciler kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilecektir. |
| ÖÇ04 | Öğrenciler yanıtlanabilir klinik soru oluşturabilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Derse hazırlık | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Literatür taramanın önemi ve tartışılması | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 4 | İnternet üzerinden kaynak tarama nasıl yapılır? | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Kaynak nedir? Kaynak yazım kuralları | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Kanıt nedir? Kanıt düzeyleri | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Araştırmaların uygulamaya aktarılması (Protokoller, Cochrane-Joanna Briggs library) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Tanımlayıcı çalışma tartışması | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Vaka- Kontrol çalışması | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | RKÇ tartışması | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Meta analiz çalışması tartışması | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 13 | İç hastalıkları hemşireliğinde güncel çalışmaların tartışılması 1 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | İç hastalıkları hemşireliğinde güncel çalışmaların tartışılması 2 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 15 | İç hastalıkları hemşireliğinde güncel çalışmaların tartışılması 3 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||