Genel Bilgi
Kod | HEM700 |
Ad | İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 1-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
-Hemşirelik alanı ile ilgili yapılmış projeleri yorumlamak - Doktora tez konu alanı yada toplum sağlığına yönelik proje geliştirmek - Bir örnek proje sunabilmek
Dersin İçeriği
Proje Web Siteleri Proje Hazırlama İle İlgili Kaynaklar kullanarak Yurt İçi ve Yurt Dışı proje hazırlama
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası süreli yayınlar
Notlar
İç Hastalıkları Hemşireliği Akıl Notları 2016
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgilerini uygulamaya aktarabilir |
ÖÇ02 | İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanında beklenmeyen durumlarda yeni plan ve projeler geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
ÖÇ03 | Hasta bakımının kalitesini geliştiren teorileri/ kavramsal çerçeveyi kullanmalıdır. |
ÖÇ04 | Hemşirelik teorileri ve modellerini kullanarak hemşirelik bilgisine katkıda bulunan bilimsel araştırma yapabilmelidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Klinik uygulama 1 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Klinik uygulama 2 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Klinik uygulama 3 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Klinik uygulama 4 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Klinik uygulama 5 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Klinik uygulama 6 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Klinik uygulama 7 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Klinik uygulama 8 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Klinik uygulama 9 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Klinik uygulama 10 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Klinik uygulama 11 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Klinik uygulama 12 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Klinik uygulama 13 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Klinik uygulama 14 | Kliniğe hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavına Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 21 | 21 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,88 | ||
AKTS | 6 AKTS |