HEM674 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları II

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM674
Ad Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye; çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıklarını tanılayabilme, değerlendirebilme, çocuklar ve aileleri ile iletişim kurabilme, çocuk ve ailenin rehabilitasyonunda aktif rol alabilme, diğer sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği içinde çalışabilmeye yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Çocuk ve ergenlik donemi gelişim sürecini bilme ve bu dönemlerde çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal bozukluklarını bilme ve değerlendirebilme

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Literatürde ilgili tüm yayınlar

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında gerekli bilgileri sistematik biçimde kavrar.
ÖÇ02 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde bilir.
ÖÇ03 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
ÖÇ04 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
ÖÇ05 Toplumla, Bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir.
ÖÇ06 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuğun Ruhsal Değerlendirmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
2 Ergenlerin Ruhsal Değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
3 Çocukluk Çağı Psikopatolojilerinde güncel yaklaşımlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
4 Zihinsel Gelişim Geriliklerinin değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
5 Dikkat eksikliği - Hiperaktivite Bozukluğunun Değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çocukluk Çağı Obsesif Kompulsif Bozukluğun Değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
7 Çocukluk Çağı Depresyonun Değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Davranım Bozukluğunun Değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
10 Çocukluk Çağı Anksiyete Bozukluklarının Değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
11 PANDAS'ın değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Otizm Spektrum Bozukluklarının Değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
13 İstismar ve İhmalin Değerlendirilmesi ve Adli raporlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
14 İstismar ve İhmalin Değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
15 Dersin Değerlendirilmesi Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 10:08