Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| HEMŞİRELİK (DR) | |
| Kod | HEM670 |
| Ad | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması I |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonunda öğrencinin; kuramsal bilgisini uygulama alanına aktarması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kuramsal bilginin uygulama alanına aktarılmasını içerir
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Tüm literatür
Notlar
Tüm literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Psikiyatri hemşireliği alanında uzmanlık düzeyindeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilerini özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. |
| ÖÇ02 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikiyatri hemşireliği alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular ve sonuçlarını araştırır. |
| ÖÇ03 | Psikiyatri hemşireliğine özgü nitelikli bilimsel bilgi ve kanıt üretme sorumluluğunu bağımsız ve/veya ekip çalışması yaparak yerine getirir, nicel ve nitel düzeyde araştırma planlar, uygular ve raporlar. |
| ÖÇ04 | Psikiyatri hemşireliği alanındaki araştırma yöntemlerini seçme ve kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. |
| ÖÇ05 | Yürüttüğü bilimsel çalışmalarda ve bilimsel makaleleri değerlendirirken istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 1 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 1 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 1 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 1 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 1 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
| 3 | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 4 | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
| 5 | Aile değerlendirmesi Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
| 6 | Aile değerlendirmesi Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 7 | Aile değerlendirmesi Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
| 8 | Ara Sınav | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
| 9 | Family assessment Developing policies to improve existent psychiatric care IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
| 10 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 11 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 12 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
| 13 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme V | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama |
| 15 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme VI | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||