Genel Bilgi
Kod | HEM810 |
Ad | Yaşlı Sağlığı ve Hemşirelik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders dünyada ve ülkemizde yaşlnı üfus ve sorunları, yaşlanma süreci, yaşlılara sunulan hizmetler ve yaşlılıkta yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik teorik bilgi kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Yaşlı bireyin sağlığını değerlendirme, ülkemizde ve dünyada yaşlı bakım hizmetlerini tartışma, yaşlı bireylerde hemşirelik bakımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
-Geriatri Kitapları, Dahiliye Kitapları, Makaleler
Notlar
Yaşlı Sağlığı ve Bakım 2014
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirmesini yapabilir. |
ÖÇ02 | Yaşlı bireylerde sıkça görülen sorunları açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Bu dönemindeki bireylerin sağlığını koruyucu ve geliştirici uygulamaları, erken tanı ve tedavi yaklaşımlarını, kronik hastalıkların yönetimini yapabilmelidir. |
ÖÇ04 | Yaşlı bireylerin aktif yaşam içinde kalmaları için gerekli koşulları, kültürel ve ahlaki değerlere uygun kaliteli bir bakımı sağlayacak bilgi ve beceri ile donatmaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programın dağıtılması, kaynakların tanıtımı ve derse hazırlık | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Türkiye’de ve Dünya’da yaşlı nüfusu ve politikalar | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Yaşlılık tanımı, yaşlılık fizyolojisi ve yaşlanma teorileri | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Kırılgan yaşlı | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Yaşlı bireylerde ağrı yönetimi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Yaşlı bireylerde beslenme ve sıvı alımı | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Yaşlı bireylerde akılcı ilaç kullanımı | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaşlı bireylerde düşmeler ve hemşirelik bakımı | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Yaşlı istismar ve ihmali ve Ageism | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Alzheimerlı yaşlılarda bakım ve bakım verenin yükü | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Yaşlı bireylere yönelik inovatif gelişmeler ve teknoloji | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yaşlı bireylere yönelik proje geliştirme 1 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yaşlı bireylere yönelik proje geliştirme 2 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Dersin genel değerlendirilmesi | İşlenen tüm konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |