HEM810 Yaşlı Sağlığı ve Hemşirelik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM810
Ad Yaşlı Sağlığı ve Hemşirelik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders dünyada ve ülkemizde yaşlnı üfus ve sorunları, yaşlanma süreci, yaşlılara sunulan hizmetler ve yaşlılıkta yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik teorik bilgi kazandırmayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Yaşlı bireyin sağlığını değerlendirme, ülkemizde ve dünyada yaşlı bakım hizmetlerini tartışma, yaşlı bireylerde hemşirelik bakımı

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

-Geriatri Kitapları, Dahiliye Kitapları, Makaleler

Notlar

Yaşlı Sağlığı ve Bakım 2014


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirmesini yapabilir.
ÖÇ02 Yaşlı bireylerde sıkça görülen sorunları açıklayabilir.
ÖÇ03 Bu dönemindeki bireylerin sağlığını koruyucu ve geliştirici uygulamaları, erken tanı ve tedavi yaklaşımlarını, kronik hastalıkların yönetimini yapabilmelidir.
ÖÇ04 Yaşlı bireylerin aktif yaşam içinde kalmaları için gerekli koşulları, kültürel ve ahlaki değerlere uygun kaliteli bir bakımı sağlayacak bilgi ve beceri ile donatmaktır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programın dağıtılması, kaynakların tanıtımı ve derse hazırlık Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Türkiye’de ve Dünya’da yaşlı nüfusu ve politikalar Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
3 Yaşlılık tanımı, yaşlılık fizyolojisi ve yaşlanma teorileri Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
4 Kırılgan yaşlı Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
5 Yaşlı bireylerde ağrı yönetimi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
6 Yaşlı bireylerde beslenme ve sıvı alımı Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Yaşlı bireylerde akılcı ilaç kullanımı Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaşlı bireylerde düşmeler ve hemşirelik bakımı Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Yaşlı istismar ve ihmali ve Ageism Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Alzheimerlı yaşlılarda bakım ve bakım verenin yükü Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Yaşlı bireylere yönelik inovatif gelişmeler ve teknoloji Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yaşlı bireylere yönelik proje geliştirme 1 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Yaşlı bireylere yönelik proje geliştirme 2 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Dersin genel değerlendirilmesi İşlenen tüm konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 10:13