Genel Bilgi
Kod | HEM806 |
Ad | Cerrahi Hastalıklarda Bakım ve Teknolojinin Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Yurt içi ve yurt dışı cerrahi hastalıklarında bakım ve teknolojinin kulanımı protokollerini karşılaştırma, bilinen bir uygulamayı farklı bir alana uygulama ERAS ve FAST Track Cerrahisi
Dersin İçeriği
-Cerrahi Hastalıklarda Bakım ve Teknolojinin Kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Cerrahi Hemşireliğinde ERAS Yoğun Bakım Hemşireliği Vakalarla Cerrahi Kitabı Sağlık Bilimlerinde İlkyardım
Notlar
Cerrahi Hemşireliğinde ERAS Yoğun Bakım Hemşireliği Vakalarla Cerrahi Kitabı Sağlık Bilimlerinde İlkyardım
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ameliyat öncesi, sırası ve sonrasındaki iyileşme protokolleri güncel ve ileri düzeyde bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma. Yurt içi ve yurt dışı hızlı iyileştirme protokollerini karşılaştırır, bilinen bir uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
ÖÇ02 | Hemşirelik lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. Hemşireliğin rol ve işlevlerini bilir, hemşirelik felsefesini kavrar. İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. |
ÖÇ03 | Hemşirelik ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. Kanıta dayalı uygulamaları hastasının bakımına yansıtır, hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun bireyselleştirilmiş bakım sağlar. |
ÖÇ04 | Hemşireliğe özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. Hemşirelik öğretiminde uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konuya Giriş ve tartışma | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Kalp ve Damar Cerrahide Teknolojik Yöntemlerin Kullanımı; Koroner Arter Bypass Greft | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kalp ve Damar Cerrahide Teknolojik Yöntemlerin Kullanımı; Damar Cerrahisi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Solunum Sistemi Cerrahisinde Teknolojik Yöntemlerin Kullanımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Genel Cerrahide Teknolojik Yöntemlerin Kullanımı;Kolorektal Cerrahi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Genel Cerrahide Teknolojik Yöntemlerin Kullanımı;Obezite Cerrahisi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nöroşirürjide Teknolojik Yöntemlerin Kullanımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ürolojik Sistem Cerrahisinde Teknolojik Yöntemlerin Kullanımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ara sınav | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Meme Cerrahisinde Teknolojik Yöntemlerin Kullanımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Plastik Cerrahide Teknolojik Yöntemlerin Kullanımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hazırlık Haftası | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Vaka sunumu | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Vaka sunumu II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Vaka sunumu III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Vaka sunumu IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |