Genel Bilgi
Kod | HEM687 |
Ad | Sağlık Mevzuatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizde sağlık hizmetlerinin sunumu sırasında uyulmak zorunda olunan kanun ve yönetmelikleri bilmek ve bu kanun ve yönetmeliklerin sağlık alanına yansımalarını yorumlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders sağlığa ilişkin yasa ve yönetmelikleri içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
T.C Resmi Gazete, Sağlığa İlişkin Kanunlar
Notlar
Sağlık Mevzuatı Kitabı, Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hukuk ve sağlık mevzuatı kavramlarını değerlendirme yetisi kazanır |
ÖÇ02 | Cumhuriyet sonrası ilk yıllarda çıkarılan sağlığa ilişkin yasa ve yönetmelikleri bilir. |
ÖÇ03 | Sağlık alanına ilişkin mesleki yaşantıda karşılaşılabilecek kanunları bilir. |
ÖÇ04 | Görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ05 | İşe yönelik haklarını bilerek hak ihlallerinden kendisini korur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hukuk ve Sağlık Mevzuatı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yazılı hukuk kuralları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Anayasa ve kanunlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yasa gücünde metinler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Cumhuriyet sonrası ilk yıllarda çıkarılan sağlığa ilişkin yasa ve yönetmelikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun, Umumi Hıfzısıhha Kanunu, Sağlığın sosyalleştirilmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Özel Hastaneler Kanunu ve Yönetmeliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Aile Hekimliği Kanunu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hemşirelik Kanunu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hemşirelik Yönetmeliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hasta Hakları Yönetmeliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sağlık alanına ilişkin diğer kanun ve yönetmelikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |