Genel Bilgi
Kod | HEM686 |
Ad | İnovasyon Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; örgütlerde inovasyonu başarıyla yürütme ve yönetme konusunda bir anlayış oluşturabilmek için kurumsal temel oluşturmaktır
Dersin İçeriği
Bu ders inovasyon, inovasyon yönetimi, inovasyon süreci, inovasyon türleri, yaratıcı düşünme, Ar-Ge çalışmaları ve değişim ile ilgili konuları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development, 4th ed. Harlow: Pearson Milson, M and Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. (2009) Managing Innovaiton 4 th Edition Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları
Notlar
Marriner-Tomey (2008) Guide to Nursing Management and Leadership (Guide to Nursing Management & Leadership, Mosby. Marquis BL, Huston CJ (2000) Leadership Roles and Management Functions in Nursing, Lippincott. Eren E (2007) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım, İstanbul. Eroğlu F (2007) Davranış Bilimleri, Beta Basım, İstanbul. Baysal AC, Tekarslan E (1998) Davranış Bilimleri, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 275, İstanbul.l
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgütlerdeki inovasyon türlerini anlar. |
ÖÇ02 | İnovasyon ve yaratıcılığın önündeki örgütsel engelleri sıralar. |
ÖÇ03 | Örgütlerde inovasyonu etkileyen faktörleri anlar. |
ÖÇ04 | Yaratıcı düşünme tekniklerini bilir. |
ÖÇ05 | İnovatif planlama yapar. |
ÖÇ06 | AR-GE çalışmaları ile kurumsal gelişim ilişkisini kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnovasyon Kavramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İnovasyon Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İnovasyon Süreci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İnovasyon Kuramları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hemşirelikte İnovasyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri -Beyin Fırtınası -Yanal Düşünme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri -İkili Çağrıştırma -Morfolojik Analiz | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri -La Salle Matrisleri -Yaratıcı Problem Çözme Teorisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yaratıcı Kurum Kültürü ile Ar-Ge çalışmaları ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İnovasyon Türleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İnovasyon ve Kalkınma İlişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İnovasyon Stratejisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Örgütlerde İnovasyonu Engelleyen Nedenler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Buluş ve Yenilik ilişkisi Yaratıcılık ve Yenilik ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |