HEM684 Yönetimde Liderlik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM684
Ad Yönetimde Liderlik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders hemşirelik hizmetlerinin yönetiminde ve uygulanmasında liderliğin önemini anlamayı, etkin liderlik özellikleri doğrultusunda lider profillerini değerlendirmeyi, ekip içinde liderlik etmeyi ve 21.yyda yeni liderlik yaklaşımlarını irdelemeyi sağlayacak bilgi ve beceri kazandırır.

Dersin İçeriği

Bu ders liderliğin tarihsel gelişimi, liderliğin tanımı ve özellikleri, liderlik teorileri, liderlikte yeni yaklaşımlar konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014.

Notlar

Marriner-Tomey (2008) Guide to Nursing Management and Leadership (Guide to Nursing Management & Leadership, Mosby. Marquis BL, Huston CJ (2000) Leadership Roles and Management Functions in Nursing, Lippincott. Eren E (2007) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım, İstanbul. Eroğlu F (2007) Davranış Bilimleri, Beta Basım, İstanbul. Baysal AC, Tekarslan E (1998) Davranış Bilimleri, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 275, İstanbul.l


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 21.yy.da yeni liderlik yaklaşımlarını etkin biçimde kullanır
ÖÇ02 Hemşirelik hizmetleri yönetiminde liderliğe önem verir
ÖÇ03 Profesyonel liderlik özelliklerini sergiler.
ÖÇ04 Örgüt kültürü tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Programının Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Liderliğin Tarihsel gelişimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Liderliğin tanımı ve özellikleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Liderlik teorileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 liderlikte yeni yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 değişim, yaratıcılık ve liderlik okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 örgüt kültürü oluşturmada liderin rolü okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ekip içinde liderlik okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Liderlikte vizyon oluşturma okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 liderlikte duygusal zeka okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 liderlik-koçluk-mentorlük okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 21. yy.da liderlik okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Hemşirelikte güçlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Hemşire Liderler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 10:10