Genel Bilgi
Kod | HEM646 |
Ad | Yenidoğan Hemşireliği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora öğrencisinin, sağlıklı yenidoğana ait büyüme ve gelişme özelliklerini bilmesi gerekmektedir. Sağlıklı durumdan sapmalarda ilgili sevk olanaklarının farkında olması beklenmektedir. Yenidoğana acil durumda müdahale edebilecek bilgi ve donanımda olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yenidoğanın gelişimi ve çevresel faktörler. Psikososyal bakımı. İlk günden sonraki bakım
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora öğrencisinin, sağlıklı yenidoğana ait büyüme ve gelişme özelliklerini bilmesi gerekmektedir. |
ÖÇ02 | Sağlıklı durumdan sapmalarda ilgili sevk olanaklarının farkında olması |
ÖÇ03 | Öğrencinin yenidoğana acil durumda müdahale edebilecek bilgi ve donanımda olması |
ÖÇ04 | Yenidoğan ile ailesine sağlık eğitimi ve danışmanlık yapabilmesi |
ÖÇ05 | Hemşirelik sürecini her bir yenidoğan ve ailesine uygun olarak planlayıp, uygulayabilmesi. Verdiği bakımın sonucunu değerlendirebilmesi |
ÖÇ06 | Yenidoğanın acil resüsitasyon gereksinimi olduğunda ekip ile eşgüdümlü olarak çalışabilmesi hedeflenmektedir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yenidoğan Hemşireliğine giriş, | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Sağlıklı Yenidoğanın Büyüme ve Gelişmesi | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinin Organizasyonu | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yenidoğan Ünitelerinde Hastane İnfeksiyonlarının Kontrolü | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Yenidoğan Hemşireliğinde etik | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yenidoğanın uterus dışında yaşama adaptasyonu. Yenidoğanın gelişimi ve çevresel faktörler Psikososyal bakımı İlk günden sonraki bakım | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yenidoğanın değerlendirilmesi | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yenidoğanın doğum odasında bakımı | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
10 | Yenidoğanda ısı kontrolü, sıvı-elektrolit dengesi | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yenidoğanın beslenmesi (anne sütünün özellikleri, başarılı emzirme teknikleri) | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Ülkemizde bulunan mamalar ve özellikleri | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yenidoğanın formulayla beslenmesi ve hemşirelik bakımı | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Yenidoğanın transportu | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Kanguru bakım modeli | İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |