Genel Bilgi
Kod | HEM643 |
Ad | İleri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Semineri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine özgü temel konulara ilişkin gelişmelerin irdelenmesi ve bu doğrultuda öğrencinin literatür çalışması yapması, yeni uygulamaları izleme ve tartışabilmesi için seminer hazırlığı ve sunumunu gerektirir.
Dersin İçeriği
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine özgü temel konulara ilişkin gelişmelerin irdelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine özgü temel konulara ilişkin gelişmelerin irdelenmesi |
ÖÇ02 | Doktora öğrencisinin üniversitenin abone olduğu veri tabanlarında literatür taraması yapabilmesi, |
ÖÇ03 | Öğrencinin kaynak yazımını hatasız uygulayabilmesi |
ÖÇ04 | Doktora öğrencisinin tez önerisi yazabilmesi beklenmektedir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine özgü temel konulara ilişkin gelişmelerin irdelenmesi | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine özgü temel konulara ilişkin gelişmeleri araştırmak | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Seminer konusuna karar verme | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Seminer konusunu hazırlaması | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Seminer konu hazırlığına devam | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Seminer konusuna danışmanla karar vermesi | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Seminer içerik akışını yapma | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Seminer yazımı | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Seminer yazımına devam | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Seminer yazımında ilgili araştırmaları ekleme | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Yazdığı semineri sunum olarak hazırlama | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Seminer sunum görsellik açısından inceleme | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Seminerin danışman tarafından kontrolu | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Dönem sonuna seminer ödevini sunabilmesidir. | İlgili literatürde konusuna çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 41 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,64 | ||
AKTS | 2 AKTS |