HEM640 Gelişimsel Pediatri ve Hemşirelik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM640
Ad Gelişimsel Pediatri ve Hemşirelik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora öğrencisinin, çocukluk dönemlerine göre sağlıklı büyüme-gelişmenin önemi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilerini kullanarak normalden sapma durumunda gereken hemşirelik girişimlerini uygulayabilmesi beklenmektedir. Ayrıca, büyüme ve gelişmenin değerlendirmesine yönelik ileri araştırma metotlarını uygulayabilme becerisine sahip olması istenmektedir.

Dersin İçeriği

Doktora öğrencisinin, çocukluk dönemlerine göre sağlıklı büyüme-gelişmenin önemi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilerini kullanarak normalden sapma durumunda gereken hemşirelik girişimlerini uygulayabilmesi beklenmektedir. Ayrıca, büyüme ve gelişmenin değerlendirmesine yönelik ileri araştırma metotlarını uygulayabilme becerisine sahip olması istenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

Üniversitenin abone olduğu veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora öğrencisine, çocukta sağlıklı büyüme ve gelişmenin önemini, değerlendirmesini ve gerekli girişim yeteneğini kazandırmak
ÖÇ02 Çocuğun büyüme ve gelişme sürecini, bu süreci olumlu ya da olumsuz yönde etkileyen etmenleri tanıma ve değerlendirme yeteneğini kazandırmak.
ÖÇ03 Çocuk ve ailede büyüme ve gelişmeye yönelik uygun girişimleri planlama, uygulama ve değerlendirme ile birlikte, bilimsel ve teknolojik güncel gelişmeleri izleyerek bu alanda ileri araştırma yapabilmesi hedeflenmektedir.
ÖÇ04 ilgili kaynaklardan seminer yazması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlam Çocuk Kontrolünde Çocuk Hemşiresinin Rolü ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlıklı Çocuk Bakımında Tarama Testleri ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sağlıklı Çocuk Muayenesinde Öykü Almanın Önemi ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yaşa ve Gelişime Göre Sağlıklı Çocuk Kontrolleri Sağlam Çocuk Başvurusu: Prenatal ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sağlıklı Çocuk Kontrolleri: Yenidoğan ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sağlıklı Çocuk Kontrolleri: Erken Postnatal Dönem Sağlam Çocuk Kontrolleri-Süt Çocukluğu Çağı ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sağlıklı Çocuk Kontrolleri-Küçük Çocuk ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sağlıklı Çocuk Kontrolleri- Erken Çocukluk Çağı :2-3 Yaş ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sağlıklı Çocuk Kontrolleri- Okul Çağı ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Sağlıklı Çocuk Kontrolleri- Ergenlik Çağı ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Büyüme ve Gelişmenin Değerlendirilmesi ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Gelişim Gecikmesi: Değerlendirme ve Yaklaşım ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Davranış Sorunlarına Yaklaşım ve Disiplin ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Gelişme Geriliğinde Hemşirelik Girişimleri ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Ödevi/Final Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 02:55