Genel Bilgi
Kod | HEM640 |
Ad | Gelişimsel Pediatri ve Hemşirelik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora öğrencisinin, çocukluk dönemlerine göre sağlıklı büyüme-gelişmenin önemi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilerini kullanarak normalden sapma durumunda gereken hemşirelik girişimlerini uygulayabilmesi beklenmektedir. Ayrıca, büyüme ve gelişmenin değerlendirmesine yönelik ileri araştırma metotlarını uygulayabilme becerisine sahip olması istenmektedir.
Dersin İçeriği
Doktora öğrencisinin, çocukluk dönemlerine göre sağlıklı büyüme-gelişmenin önemi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilerini kullanarak normalden sapma durumunda gereken hemşirelik girişimlerini uygulayabilmesi beklenmektedir. Ayrıca, büyüme ve gelişmenin değerlendirmesine yönelik ileri araştırma metotlarını uygulayabilme becerisine sahip olması istenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora öğrencisine, çocukta sağlıklı büyüme ve gelişmenin önemini, değerlendirmesini ve gerekli girişim yeteneğini kazandırmak |
ÖÇ02 | Çocuğun büyüme ve gelişme sürecini, bu süreci olumlu ya da olumsuz yönde etkileyen etmenleri tanıma ve değerlendirme yeteneğini kazandırmak. |
ÖÇ03 | Çocuk ve ailede büyüme ve gelişmeye yönelik uygun girişimleri planlama, uygulama ve değerlendirme ile birlikte, bilimsel ve teknolojik güncel gelişmeleri izleyerek bu alanda ileri araştırma yapabilmesi hedeflenmektedir. |
ÖÇ04 | ilgili kaynaklardan seminer yazması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlam Çocuk Kontrolünde Çocuk Hemşiresinin Rolü | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sağlıklı Çocuk Bakımında Tarama Testleri | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sağlıklı Çocuk Muayenesinde Öykü Almanın Önemi | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yaşa ve Gelişime Göre Sağlıklı Çocuk Kontrolleri Sağlam Çocuk Başvurusu: Prenatal | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sağlıklı Çocuk Kontrolleri: Yenidoğan | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sağlıklı Çocuk Kontrolleri: Erken Postnatal Dönem Sağlam Çocuk Kontrolleri-Süt Çocukluğu Çağı | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sağlıklı Çocuk Kontrolleri-Küçük Çocuk | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sağlıklı Çocuk Kontrolleri- Erken Çocukluk Çağı :2-3 Yaş | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sağlıklı Çocuk Kontrolleri- Okul Çağı | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sağlıklı Çocuk Kontrolleri- Ergenlik Çağı | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Büyüme ve Gelişmenin Değerlendirilmesi | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Gelişim Gecikmesi: Değerlendirme ve Yaklaşım | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Davranış Sorunlarına Yaklaşım ve Disiplin | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Gelişme Geriliğinde Hemşirelik Girişimleri | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Ödevi/Final | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |