Genel Bilgi
Kod | HEM625 |
Ad | Travma Hemşireliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Travma tiplerini, belirtilerini ve bulgularını kavramak ve travmalarda ilk yardım girişimlerini ve hemşirelik bakımını öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Kafa travmaları; Vertebra travmaları; Göğüs travmaları; Gebelikte travma; Abdominal travma; Travmatik kalça çıkığı; Mandibula çıkığı; Genital bölge yaralanmaları ve hemşirelik uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Eti Aslan F, Olgun N. (Ed.) (2021, 4. basım). Acil Bakım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Travmaların oluşum nedenlerini ve yaralanma mekanizmalarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Travmalardaki fizyopatolojik değişiklikleri bilir. |
ÖÇ03 | Travma hastasına yönelik acil bakım girişimlerini uygular. |
ÖÇ04 | Travmalı hastanın bakım gereksinimlerini gidermeye yönelik hemşirelik bakımını uygular |
ÖÇ05 | Travmanın hastalar üzerinde oluşturduğu fiziksel etkileri bilir. |
ÖÇ06 | Travmanın hastalar üzerinde oluşturduğu psikososyal etkileri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kafa travmaları I | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kafa travmaları II | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Vertebra travmaları | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Vertebra travmaları II | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Göğüs travmaları; | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Göğüs travmaları II | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Gebelikte travma; | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Anlatım, tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Gebelikte travma II | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
10 | Abdominal travma; | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Abdominal travma II | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Travmatik kalça çıkığı; | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Travmatik kalça çıkığı II | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Mandibula çıkığı; | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genital bölge yaralanmaları ve hemşirelik uygulamaları | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |