Genel Bilgi
Kod | HEM613 |
Ad | Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliğinde Güncel Yaklaşımlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencinin kadın sağlığı alanında ilgi duyduğu konularda son beş yılda yayınlanan araştırmaların sonuçlarını okumasını, okuduğu yayınlar doğrultusunda vaka analizi yaparak yeni gelişmeleri tartışabilmesini sağlar.
Dersin İçeriği
bu ders öğrencinin kadın sağlığı alanında ilgi duyduğu konularda son beş yılda yayınlanan araştırmaları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Jordan, R. G., Farley, C. L., & Grace, K. T. (2018). Prenatal and postnatal care: a woman-centered approach: John Wiley & Sons. Lee, T., & Donnellan, N. (Eds.). (2022). Minimally Invasive Gynecologic Surgery, An Issue of Obstetrics and Gynecology Clinics, E-Book (Vol. 49, No. 2). Elsevier Health Sciences. Mala, Y. M., Gupta, M. M., Rathore, A. M., Malhotra, N., & Garg, R. (2022). Case Discussions in Obstetrics & Gynecology.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kadın sağlığı alanında son beş yılda yayınlanan araştırmaların sonuçlarını okur. |
ÖÇ02 | Okuduğu yayınlar doğrultusunda vaka analizi yapar. |
ÖÇ03 | Kadın sağlığı alanında yeni gelişmeleri tartışabilir. |
ÖÇ04 | Obstetri alanında güncel yaklaşımları bilir |
ÖÇ05 | Jinekoloji alanında güncel yaklaşımları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin tanıtımı | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | perinatolojide güncel yaklaşımlar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | jinekolojide güncel yaklaşımlar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | onkolojide güncel yaklaşımlar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | infertilitede güncel yaklaşımlar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | aile planlamasında güncel yaklaşımlar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Klimakterik Dönemde Görülen Sorunlar ve Güncel Yaklaşımlar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | belirlenen bir konuda literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | makale okuma-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
10 | makale okuma-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
11 | makale okuma-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | makale okuma-IV | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | makale okuma-V | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | makale okuma-VI | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | makale okuma-VII | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | belirlenen konuda literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | belirlenen konuda literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |