Genel Bilgi
Kod | HEM612 |
Ad | Aile Planlaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
bu dersin amacı kontraseptif yöntemler ve hizmetlerin sunulması hakkında öğrenciye yeterli bilgi, beceri ve donanım kazandırmak, Aile planlaması ile ilgili güncel gelişmeleri takip edilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders kontraseptif yöntemler ve hizmetlerin sunulması hakkında öğrenciye yeterli bilgi, beceri ve donanım kazandırmayı, Aile planlaması ile ilgili güncel gelişmeleri takip edilmeyi ve bu doğrultuda aile planlaması danışmanlığı yapabilmeyi kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. TAŞKIN, L. (2019). Doğum ve kadın sağlığı hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Çal, A. & Ölçer, Z. (2021). Doğurğanlığın Düzenlenmesi. Vize Yayıncılık.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyada ve Türkiye'de aile planlamasının durumunu ve önemini aile planlaması ile ilgili politikalar çerçevesinde açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Aile planlaması hizmetlerinin sunumunu, enfeksiyonun önlenmesi basamaklarına uygun olarak yapabilir. |
ÖÇ03 | Aile planlaması yöntemlerini, etki mekanizmalarını, olumlu-olumsuz yönlerini bilir. |
ÖÇ04 | Aile Planlaması yöntemlerine ait yeni gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ05 | Aile planlaması danışmanlığı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin tanımı ve giriş | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Aile planlamasının tanımı ve önemi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aile planlaması hizmetlerinin tarihçesi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dünyada ve Türkiyede aile planlaması politikaları | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | aile planlaması yöntemleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | hormonal kontraseptifler-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | hormonal kontraseptifler-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | seçilen bir konuda kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | rahim içi araç | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | diğer AP yöntemleri-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | diğer AP yöntemleri-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | diğer AP yöntemleri-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | AP ve güncel gelişmeler | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | AP ve kanıta dayalı uygulamalar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Aile planlamasında danışmanlık | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili literatüre çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili literatüre çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |