Genel Bilgi
Kod | HEM610 |
Ad | Cinsel Sağlık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Amacı / Hedefi
This course aims to provide the student with the ability to reach, discuss, interpret, and reach new syntheses on sexual health issues.
Dersin İçeriği
Bu ders, cinsel sağlık ve sorunlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Curtis, H., Hoolaghan, T., & Jewitt, C. (2018). Sexual health promotion in general practice. CRC Press. World Health Organization 2006. Defining sexual health: report of a technical consultation on sexual health, 28–31 January 2002, Geneva. pp: 1- 30. http://www.who.int/reproductivehealth/topics/gender_rights/defining_sexual_health.pdf. Parker P. Sexuality, culture and society: shifting paradigms in sexuality research. Culture, Health & Sexuality 2009;11( 3), 251–266.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cinsel Sağlıkla ilgili kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Normal cinsel yanıt siklusunu bilir |
ÖÇ03 | Güvenli cinsellik konusunu tartışır |
ÖÇ04 | Kadında ve erkekte cinsel sağlık sorunlarını açıklar |
ÖÇ05 | Gebelik, postpartum, perimenopozal ve yaşlılık döneminde dönemde cinsellik konularını bilir |
ÖÇ06 | Histerektomi, mastektomi, kanser tedavisi vb durumlarda cinsellik konularını tartışır |
ÖÇ07 | Cinsel sağlık ile ilgili eğitim verir. |
ÖÇ08 | Cinsel sağlık yönünden danışmanlık modellerini kullanır. |
ÖÇ09 | Cinsel sağlığa yönelik toplumsal bakış açısını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve hazırlık haftası. | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Cinsel Sağlığa Giriş | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Cinsel kimlik gelişimi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Normal Cinsel Yanıt | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Güvenli cinsellik | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kadında cinsel sağlık sorunları -I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Kadında cinsel sağlık sorunları -II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | seçilen projeyle ilgili kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Erkekte cinsel sağlık sorunları-ı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Erkekte cinsel sağlık sorunları-II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Gebelik ve postpartum dönemde cinsellik | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | Perimenopozal dönemde cinsellik | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yaşlılık döneminde cinsellik | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Histerektomi, mastektomi, kanser tedavisi vb durumlarda cinsellik | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Cinsel sağlık eğitimi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | seçilen konuyu sunma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | seçilen konuyu sunma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |