Genel Bilgi
Kod | HEM609 |
Ad | Jinekolojik Onkoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EVŞEN NAZİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrenciye jinekolojik kanserler hakkında bilgiye ulaşma, tartışabilme, yorumlayabilme, yeni sentezlere ulaşabilme ve belirlediği sorun alanları için özgün çözüm yolları üretebilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders jinekolojik kanserler, korunma, erken tanı ve hemşirelik yaklaşımlarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Can G. Onkoloji Hemşireliği. Nobel Kitabevleri.2020 Charnay-Sonnek, F., & Murphy, A. E. (Eds.). (2019). Principle of Nursing in Oncology: New Challenges. Springer.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | kadın üreme sistemi kanserlerinde risk faktörleri, belirti ve bulguları açıklar |
ÖÇ02 | kadın üreme sistemi kanserlerinde tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
ÖÇ03 | jinekolojik onkolojide multidisipliner yaklaşım ile çalışır |
ÖÇ04 | Jinekolojik kanserlerde gebelik ve aile planlamasını bilir |
ÖÇ05 | Jinekolojik kanserlerde tamamlayıcı- alternatif tıp uygulamaları ve hemşirenin rolünü açıklar |
ÖÇ06 | Kemoterapi ve radyoterapi sonrası semptom yönetimini bilir |
ÖÇ07 | Jinekolojik kanserlerde psikososyal bakım verir |
ÖÇ08 | Jinekolojik kanserlerde erken tanı ve tarama programlarını bilir |
ÖÇ09 | palyatif bakım ilkelerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve hazırlık haftası. | dersle ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | kadın üreme sistemi kanserlerinde risk faktörleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | kadın üreme sistemi kanserlerinde belirti ve bulgular | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | serviks kanserlerinde tanı ve tedavi yöntemleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | endometrium ve over kanserlerinde tanı ve tedavi yöntemleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | kadın üreme sistemi kanserlerinde tanı ve tedavi yöntemleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | jinekolojik onkolojide multidisipliner yaklaşım | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Jineonkolojik kanserlerde gebelik ve aile planlaması | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Jinekolojik kanserlerde tamamlayıcı- alternatif tıp uygulamaları ve hemşirenin rolü | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Kemoterapi ve radyoterapi sonrası semptom yönetimi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Jinekolojik kanserlerde psikososyal bakım | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Jinekolojik kanserlerde cinsel yaşam | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Jinekolojik kanserlerde erken tanı ve tarama programları | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | palyatif bakım | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | belirlenen konu hakkında literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | belirlenen konu hakkında literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |