HEM603 Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM603
Ad Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ


Dersin Amacı / Hedefi

-Bu derste, öğrenciye bilimsel problem çözme yöntemini hemşirelik alanında kullanma bilgi ve becerisi kazandırılır.

Dersin İçeriği

-1. Kritik düşünme 2. Kanıta dayalı hemşirelik 3. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, 4. Hemşirelik sınıflandırma sistemleri, 5. Klinik uygulama ve bakım planı sunumu.

Dersin Ön Koşulu

Hemşirelik Yüksek Lisans mezunu olmak

Kaynaklar

1. Birol, L. (2005) Hemşirelik Süreci. 7. baskı. Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti. İzmir. 2. Erdemir F. Yılmaz E. (2003) Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri, Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri Sempozyum Kitabı, Başkent Üniversitesi, Ankara. 3. International Classification for Nursing Practice (2005) Version 1. International Council of Nurses, Switzerland. http://www.icn.ch/icnp.htm. 4. Johnson M., Bulechek G., Butcher H. et.al. (2006) NANDA, NOC, and NIC Linkages. 2nd edition. Mosby, USA. 5. Moyet L.J.C. (2005) Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Çev: Erdemir F. Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. 6. McCloskey J., Bulechek G.M. (2004) Nursing Interventions Classification (NIC). Fourth Edition. Mosby, St. Louis, USA.

Notlar

7. Moorhead S, Johnson M, Maas M. (2004) Nursing Outcomes Classification (NOC). Third Edition. Mosby, St. Louis, USA. 8. Perry A.G., Potter P.A. (2006) Clinical Nursing Skills Techniques. 6th edition. Elseiver, st. Louis Missouri, USA. 9. Potter, P.A., Perry, A.G. (2005). Fundamentals of Nursing. 6. Baskı, Mosby-Year Book, Usa. 10. Velioğlu P. (1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, Alaş Ofset Matbaası, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Hemşirelik bakımında ortak dil kullanmanın ve sistematik yaklaşımın önemini kavraması,
ÖÇ02 2. Hemşirelik bakımı için veri toplaması,
ÖÇ03 3. Hemşirelik bakımı için topladığı verileri sınıflandırması,
ÖÇ04 4. Hemşirelik bakımı için topladığı verileri analiz edebilmesi,
ÖÇ05 5. Hemşirelik bakımı için topladığı verileri değerlendirebilmesi,
ÖÇ06 6. Bireyin bakım gereksinimlerini belirleyebilmesi,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve kaynakların incelenmesi İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Hemşirelik bakımında ortak dil kullanma ve sistematik yaklaşım İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Hemşirelik bakımı için veri toplama İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Hemşirelik bakımı için toplanan verileri sınıflandırma İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Hemşirelik bakımı için verileri analiz etme İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Hemşirelik bakımı için verileri değerlendirme İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Bireyin bakım gereksinimlerini belirleme İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Derste işlenen tüm konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Hemşirelik bakım sorunlarına yönelik girişimleri planlama ve uygulama İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Hemşirelik bakım planını rapor haline getirme İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Hemşirelik bakımını değerlendirme İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygulama 1 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygulama 2 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygulama 3 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygulama 4 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste işlenen tüm konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste işlenen tüm konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 02:47