HEM584 Hemşirelik Yönetim Klinik Uygulama I

5 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM584
Ad Hemşirelik Yönetim Klinik Uygulama I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin hemşirelik yönetimi alanında bilgilerin uygulamada kullanması, derinlik kazanması ve yönetim becerilerinin geliştirmesine katkı sağlamaktır. Öğrenci, değişik kurumların hemşirelik hizmetleri müdürlüğü, kalite birimi ve özel dal hemşireliklerinde uygulama yapmaktır.

Dersin İçeriği

Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğünde ve kliniklerde uygulama

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010.

Notlar

Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999. Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hemşirelikte yönetim konusunda teorik bilgileri uygulamada kullanır.
ÖÇ02 Hemşire yöneticilerin görev, yetki ve sorumluluklarını anlar.
ÖÇ03 Uygulama alanındaki problemleri gözler ve bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirir.
ÖÇ04 Yönetici hemşirenin sahip olması gereken temel becerileri açıklar.
ÖÇ05 Teorik yönetim becerilerini hemşirelik hizmetleri yönetimi işleyişine aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hastaneyi tanıma okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hemşirelik Hizmetleri Müdürüyle çalışma okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
3 Klinik gözlem okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
4 Yönetici hemşirelerin yönetim yaklaşımlarını belirleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Organizasyon ve organizasyonel yapıyı belirleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Zaman yönetimini değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Bakım Yönetiminin Organizasyonunu değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınavlar okuma, yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Personelizasyon - İşe Alma yöntem ve uygulamalarını gözlem gözlem, okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
10 Personel Eğitimi uygulamalarını değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Personel , Oryantasyon, Sosyalizasyon uygulamalarını değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Motivasyon ve İş Doyumu nu gözlemek okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Örgütsel İletişim ve Çatışma yönetimini değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Hemşire Planlama, Hasta Sınıflama Sistemlerini değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Birimde kullanılan hemşirelik Sınıflama Sistemlerini belirleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma, yazma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma, yazma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 120
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,80
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 10:05