Genel Bilgi
Kod | HEM584 |
Ad | Hemşirelik Yönetim Klinik Uygulama I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin hemşirelik yönetimi alanında bilgilerin uygulamada kullanması, derinlik kazanması ve yönetim becerilerinin geliştirmesine katkı sağlamaktır. Öğrenci, değişik kurumların hemşirelik hizmetleri müdürlüğü, kalite birimi ve özel dal hemşireliklerinde uygulama yapmaktır.
Dersin İçeriği
Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğünde ve kliniklerde uygulama
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010.
Notlar
Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999. Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hemşirelikte yönetim konusunda teorik bilgileri uygulamada kullanır. |
ÖÇ02 | Hemşire yöneticilerin görev, yetki ve sorumluluklarını anlar. |
ÖÇ03 | Uygulama alanındaki problemleri gözler ve bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ04 | Yönetici hemşirenin sahip olması gereken temel becerileri açıklar. |
ÖÇ05 | Teorik yönetim becerilerini hemşirelik hizmetleri yönetimi işleyişine aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hastaneyi tanıma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hemşirelik Hizmetleri Müdürüyle çalışma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Klinik gözlem | okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Yönetici hemşirelerin yönetim yaklaşımlarını belirleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Organizasyon ve organizasyonel yapıyı belirleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Zaman yönetimini değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Bakım Yönetiminin Organizasyonunu değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | okuma, yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Personelizasyon - İşe Alma yöntem ve uygulamalarını gözlem | gözlem, okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Personel Eğitimi uygulamalarını değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Personel , Oryantasyon, Sosyalizasyon uygulamalarını değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Motivasyon ve İş Doyumu nu gözlemek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örgütsel İletişim ve Çatışma yönetimini değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hemşire Planlama, Hasta Sınıflama Sistemlerini değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Birimde kullanılan hemşirelik Sınıflama Sistemlerini belirleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma, yazma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma, yazma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
AKTS | 5 AKTS |