HEM706 Hemşirelikte Klinik Yönetim Süreci I

6 AKTS - 0-8 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM706
Ad Hemşirelikte Klinik Yönetim Süreci I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-8 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN


Dersin Amacı / Hedefi

Hemşirelik yönetim uygulama dersinin amacı, öğrencinin hemşirelik yönetimi alanında bilgilerin uygulamada kullanması, derinlik kazanması ve yönetim becerilerinin geliştirmesine katkı sağlamaktır. Öğrenci, değişik kurumların hemşirelik hizmetleri müdürlüğü, kalite birimi ve özel dal hemşireliklerinde uygulama yapar.

Dersin İçeriği

Klinik ortamda hemşirelikte yönetim konularının işleyişini takip ederek uygulanmasını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999. Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.

Notlar

Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999. Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci hemşirelikte yönetim konusunda teorik bilgileri uygulamada kullanır.
ÖÇ02 Öğrenci , hemşire yöneticilerin görev, yetki ve sorumluluklarını anlar.
ÖÇ03 Öğrenci , uygulama alanındaki problemleri gözleme ve bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirir.
ÖÇ04 Öğrenci , yönetici hemşirenin sahip olması gereken temel becerileri açıklar.
ÖÇ05 Öğrenci , teorik yönetim becerilerini hemşirelik hizmetleri yönetimi işleyişine aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Klinik uygulama esasları okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Hemşirelik Hizmetlerinin Örgütlenmesi uygulaması okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Hemşirelik hizmetleri örgüt yapısını örneklendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Dahili kliniklerde yönetici hemşirenin yetkinliklerini gözlemleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
5 Cerrahi kliniklerinde yönetici hemşirenin yetkinlikleri gözlemleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
6 Yoğun bakımlarda yönetici hemşirenin yetkinliklerini gözlemleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
7 Acil serviste yönetici hemşirenin yetkinliklerini gözlemleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Yöneticinin oryantasyon uygulamaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Uygulamalı çatışma ve stres yönetimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Altı Şapka, Örnek Olay
11 Uygulamalı kriz yönetimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Altı Şapka, Problem Çözme
12 Yönetim Süreci -Planlama okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Yönetim süreci- Örgütleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Yönetim süreci - Yönetme ve Eşgüdüm sağlama okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Yönetim süreci - Denetim ve değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma ve yazma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma, yazma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 10:08