Genel Bilgi
Kod | SBUS426 |
Ad | Uluslararası İlişkiler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencileri UI kavramları kullanarak günümüz uluslararası ilişkilerinde yaşanan gelişmeleri anlayıp analiz edebilecek yeteneklerle donatmayı hedeflemektedir
Dersin İçeriği
Bu derste, öğrenciler Uluslararası İlişkilerin (UI) bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı, evrimi, aktörleri, temel kavram ve ilgi alanları ile tanışıp uluslararası ilişkilerde söz konusu olan kuramsal yaklaşımlar, savaş, barış, işbirliği, güvenlik, terörizm, kalkınma, uluslararası kuruluşlar, başlıca küresel sorunlar gibi konuları inceleyeceklerdir
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Adres Yayınları.
Notlar
Evren Balta (der.). Küresel Siyasete Giriş. İletişim Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslarası İlişkiler disiplininin temel kavramlarını, konularını ve tartışmalarını açıklar. |
ÖÇ02 | Uluslararası ortamdaki temel aktörleri tanımlar ve bu aktörlerin uluslararası ilişkilerdeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Uluslararası İlişkilerde temel düşünce okullarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Uluslararası Örgütler ve bunların uluslararası politikadaki yeri, rolü ve önemi hakkındaki tartışmaları öğrenir. |
ÖÇ05 | Uluslararası politikadaki devlet dışı aktörleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Adres Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uluslararası İlişkilere Giriş | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Değişen ve Gelişen Uluslararası Sistem | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Soğuk Savaş | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | UIde Teoriler- Realizm ve Liberalizm | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | UIde Teoriler: Eleştirel Görüşler | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Uluslararası Güvenlik | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Uluslararası Örgütler ve Birleşmiş Milletler | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İnsan Hakları ve İnsani Müdahale | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | UIde Kimlik Siyasetinin Yükselişi | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Küresel Ekonomi | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Küresel Sorunlar: Fakirlik ve Kalkınma | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Küresel Politika Geleceğe Bakış | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Değerlendirme | Anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |