Genel Bilgi
Kod | MO1709 |
Ad | Yönetimde Araştırma Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrenciye araştırma yöntemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. Öğrencinin araştırma konusunu nasıl seçeceği, nelerin araştırma konusu olup olamayacağı bilgisini edinerek, araştırma hipotezlerini oluşturabilme bilgisine ve yetisine sahip olması amaçlanmıştır. Araştırmanın uygulama sürecinde veri toplamaya bağlı olarak nitel ve nicel araştırma ayrımının ve uygulama alanlarının neler olabileceği hakkında gerekli ayrımları ve özellikleri öğrencinin edinmesi düşünülmektedir. Yine bu süreçte araştırmanın türüne bağlı olarak veri değerlendirme yöntemleri aktarılması öngörülmekte ve bu değerlendirme biçimlerinin nasıl olacağına ilişkin bilgileri öğrencinin edinmesi hedeflenmektedir. Son aşamada öğrencinin akademik dil ve biçim özelliklerini öğrenerek, rapor yazımın temel kurallarının neler olduğu bilgisine sahip olması beklenmektedir.
Dersin İçeriği
"Bilimsel araştırmaya giriş - Araştırma probleminin formüle edilmesi: problemin unsurları, modelleme, araştırma sorusu ve hipotez geliştirme - Nicel araştırma tasarımı - Araştırmada ölçüm - Araştırmada ölçek türleri - Güvenirlilik ve geçerlilik - Soru kağıdının hazırlanması - Veri analizi - Araştırma raporunun hazırlanması "
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yönetim biliminde ileri araştırma yöntemleri ve uygulamalar
Notlar
SPSS ve AMOS Uygulamalı Nicel-Nitel-Karma Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel çalışmanın aşamalarını açıklar |
ÖÇ02 | Ele alınan konu ve çalışılan disipline göre uygun yöntemleri açıklar |
ÖÇ03 | Anket yöntemini kullanır |
ÖÇ04 | Anket sorularını hazırlayıp uygular |
ÖÇ05 | Örneklem alma süreçlerini açıklar |
ÖÇ06 | Veri girmeyi uygular |
ÖÇ07 | Verilerin analizinin yapılmasını açıklar |
ÖÇ08 | Analizlerin sonuçlarını yorumlar |
ÖÇ09 | Çalışmanın bulgulaını raporlaştırır |
ÖÇ10 | APA kurallarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri tanımlama. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistiki yöntemleri açıklama. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri kullanma | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlama. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel nitel ve nicel analiz programlarını etkili bir şekilde kullanma. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemini genel yapısı | Bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Araştırma konusunun ve araştırma probleminin tanımlanması | Bölüm 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Liteatür taraması | Bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Araştırma tasarımı | Bölüm 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Araştırma anakitlesinin ve örneklemin belirlenmesi | Bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Veri ve veri kaynakları | Bölüm 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Verilerin yönetimi ve SPSS programında veri düzenleme menüleri | Bölüm 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Yönetim biliminde istatistiksel veri analizleri (korelasyon) | Bölüm 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Yönetim biliminde istatistiksel veri analizleri (regresyon) | Bölüm 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yönetim biliminde istatistiksel veri analizleri (güvenirlik) | Bölüm 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yönetim biliminde istatistiksel veri analizleri (faktör) | Bölüm 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Raporlaştırma (yöntem) | Raporu yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Raporlaştırma (bulgular) | Raporu yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Raporlaştırma (giriş-tartışma) | Raporu yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |