Genel Bilgi
Kod | MO1701 |
Ad | Yönetim ve Organizasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı organizasyonlar ve yönetimle ilgili temel kavram, ilke ve uygulamaların tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders işletme yönetimi konusunun temel kavramları ve kuramlarının yanında planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrol gibi yönetim sürecinin işlevleri üzerine odaklanır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1) Yönetim/Yazarlar: Thomas S. Bateman, Scott A. Snell/Çeviri Editöleri: Senem Besler; Cihat Erbil/ Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık/, Baskı Yılı 2016 2) Örgüt Yapı ve Tasarımlarını Anlamak/Yazarlar: Richard L. Daft /Çeviri Editörü: Ömür N. Timurcanday Özmen/Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık/, Baskı Yılı: 2016
Notlar
HBR Esaslar (2.Baskı)/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Baskı Yılı: 2013. HBR Yeni Yönetici/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/ Çevirmen: İclal Büyük Devrim Özçelik/ Baskı Yılı:2021 Temmuz.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organizasyonlar ve yönetimin temel kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Yönetimin tarihsel geilişimini açıklar |
ÖÇ03 | Planlama sürecini açıklar. |
ÖÇ04 | Örgütleme sürecini açıklar. |
ÖÇ05 | Yönlendirme sürecini açıklar. |
ÖÇ06 | Kontrol sürecini açıklar. |
ÖÇ07 | Yönetimde bağlamın rolünü açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistiki yöntemleri açıklama. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri kullanma | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 5 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlama. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel nitel ve nicel analiz programlarını etkili bir şekilde kullanma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Yönetim Kavramı ve Esasları | Bölüm 1: Değişen Dünyada Etkili Yönetim (s.2-23) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yeni Yönetici Olmak | Makale 1: Patron Olmak / Kitap: Yeni Yönetici (7-50) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yönetim Düşüncesinin Tarihi | Bölüm 2: Yönetimin Tarihsel Evrimi (s24-39) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yönetimin Bağlamı | Bölüm 3: Organizasyonel Çevre ve Kültür (s. 40-65). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Planlama | Bölüm 5: Stratejik Planlama ve Karar Verme (s. 90-119) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Strateji Nedir? | Makale 2: Strateji Nedir?/Kitap: Esaslar (s.243-289). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Organizasyon | Bölüm 7: Faaliyetlerin Organize Edilmesi (s.148-175). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Liderlik | Bölüm 10: Liderlik (s.228-253). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Motivasyon | Bölüm 11: İnsanları Motive Etmek (s.254-277) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Teams | Bölüm 12: Takım Çalışması (s. 278-299) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İletişim | Bölüm 13: İletişim Kurmak (s.300-323). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kontrol | Bölüm 14: Yönetsel Kontrol (s324-349) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İnovasyon ve Değişim | Bölüm 15: İnovasyon Yapmak ve Değiştirmek (s.350-378). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örnek Olay Analizi | Örnek Olay: Şili Maden Kurtarma Ekibinden Liderlik Dersleri/ Yayın: HBR/Yayın Yılı: Temmuz-Ağustos 2013 | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |